Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bort med spammaren


ekneH

Rekommendera Poster

Signaturen "tjena" (22773) har spammat ner ett antal forum med reklam. Följande forum är nerspammande:

- Webbmastern

- Webbskolan

 

Jag vore mycket tacksam om ni omedelbart kan ta bort denna person från eForum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ännu fler nerspammade forum (som samma person är skuld till):

- Cd-bränning

- Hjälp - min hemsida krånglar

- Mitt bästa surftips

- Nätsnack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era påpekanden, det uppskattas.

Inläggen är borttagna och signaturen "tjena" hoppas vi kommer utnyttja sina författarkunskaper i andra sammanhang och för andra syften.

Den här typen av korspostade reklammeddelanden är något av det tråkigaste och meningslösa som finns.

 

Det finns forum där man faktiskt kan tipsa andra om möjligheter att tjäna pengar på nätet som "Jag rekommenderar ..." och "Mitt bästa surftips".

 

Länkar till affiliate-program och andra möjligheter ska dock göras så att de leder till tjänstens hemsida, inte via den egna referensen.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats,

 

Jag hoppas dock att det inte är tillåtet på dessa "tipssidor" att länka till sidor som ger "klickpoäng" för tipsaren. Jag är ju inte villig att öka just den personens ekonomi genom att klicka på länken med hans eller hennes ID-nummer.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Petra!

I anslutning till din fråga och det svar jag gav tidigare klippte jag ut nedanstående passus. Vi ska slipa på formuleringen och lägga in den i våra "riktlinjer".

 

<citat>

Länkar till affiliate-program och andra möjligheter ska dock göras så att de leder till tjänstens hemsida, inte via den egna referensen.

<slut citat>

 

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

I lördags skrev jag följande inlägg i forumet "Viktig info":

 

"Just nu (i skrivande stund faktiskt) är det någon som spammar oss med reklam i alla möjliga forum.

 

Det strider mot våra förhållningsregler här på eForun att 1) massposta inlägg, 2) skicka reklam (om det inte handlar om tex en egen hemsida - och man gör det för ändamålet avsett forum.

 

Jag gör mitt bästa för att städa, men det är lätt hänt att man missar något. Maila gärna och berätta om du hittar något jag missat."

 

Jag raderade mellan ca 40 - 60 inlägg skrivet av samma person under olika alias.

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...