Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte starta datorn!


Mittnamnfinnsaldrig

Rekommendera Poster

Mittnamnfinnsaldrig

Tjo!

Installerade Norton antivirus och tog bort några adwares som den hittade. Några gick inta att ta bort för att de var aktiva. Använde msconfig för att kunna starta datorn i felsäkert läge. Startade om datorn och nu går det inte att starta Xp! Kommer till rutan när xp laddas och sen händer inget mer!!!! Vad göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Vad händer om du trycker F8 under uppstarten?

Alltså när BIOS presenteras...

 

Tryck F8 några gånger under uppstart. Annars tror BIOS att det är något fel och börjar protestera.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mittnamnfinnsaldrig

När jag trycker F8 så kommer jag dit jag ska, alltså jag får upp listan med alternativ på hur jag vill starta datorn, men ingenting funkar. Nu försöker jag boota om med Xp skivan och reparera windows......

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mittnamnfinnsaldrig

Det blir bara bättre och bättre.........

Det funkar inte att reparera windows heller... precis som förut stannar den vid den svarta bilden när windows laddar. När den stått så i 5 min och inget hände drog jag ut musen (som har USB anslutning) och vad händer? Jo den fortsätter ladda och startar windows!

 

Nu har jag ett nytt problem. Innan första problemet uppstod gick jag in i msconfig och aktiverade safe mode Nu startar den bara i safe mode och eftersom jag börjat en reparation av windows vill den göra det men det går inte i safe mode! Vad ska jag ta mej till?!?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...