Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Användarkonto i XP (ospecifierat fel?)!


jezar

Rekommendera Poster

Har lagt in två (lösenordsskyddade) användarkonton på datorn + administrations kontot och kontona fungerar utmärkt, men sen skulle jag installera första spelet (Sims2) och jag gjorde som jag trodde man skulle göra dvs installera på administrations kontot och mycket riktigt så fungerar spelet utan problem på admin. kontot, men genvägarna som hamnat på de andra två konto skrivborden strular, om spel CD:n är i CD-spelaren och jag dubbelklickar på spelikonen tex på mitt konto (ej admin. kontot) så får jag ett fel meddelande "ospecifierat fel" och det går inte att spela.....

 

....om jag däremot tar ut och igen sätter in CD:n i CD-Spelaren så får jag upp en ruta där jag ska välja konto (går bara att välja admin kontot) och skriva lösen och då fungerar spelet, men jag vill inte behöva ta ut och sätta in CD:n varje gång jag vill spela på mitt konto och inte heller skriva lösen!

 

Vet någon vad som felas?

 

Datorn är alltså omformaterad, så jag börjar om från scratch.....har heller aldrig använd kontoalternativet tidigare, så det är säkert jag som gör något fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rest man Klaymen

kan bli så där med microsoft ibland :D kolla inställningarna för datorhantering i administrationsverktyg i kontrollpanelen...

 

varför inte låta alla konton vara admin?

 

 

/ RMK

Jobbiga_färger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade faktiskt att göra ett av de andra kontona oxå till admin men det gick inte heller, vill helst inte heller att alla konton ska vara admin, men i värsta fall så går ju det oxå ;)

 

Ska prova med administrationsverktyg i kontrollpanelen, se om jag hittar en lösning där, när jag kommer hem lite senare (sitter på jobbet nu)!

Hittar dock inga "alternativ inställningar" för själva kontona :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle kunna pröva med Kör som, dvs högerklicka på genvägen på skrivbordet och välj Kör som.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får tyvärr inte det att fungera, inget av alternativen som ni delgett, provade även installera ett annat spel och den finns inte ens att tillgå från de andra kontona....

 

....så det är kanske bara att acceptera och använda ett konto, tråkigt men det är ju onödigt om det ska bli för tjorvigt att skapa olika konton.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...