Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alla philips DVD klarar mpeg4??


virtuosen

Rekommendera Poster

 

Idag har jag köpt en nyårspresent åt mamma: En DVD-spelare!

Jag kunde välja mellan en massa, men valde tillslut DVP520 från Philips, inköpt för 790:- på SIBA, Göteborg. (köpte i samma veva en ny laserprinter till mig själv..).

 

Nu, innan hon fått den måste jag ju hårdtesta den:

Sibakillen sa att "vill du ha den regionsfri?" -Nej tack! Regionsfriheten fixades därefter hemma på 5 minuter genom att googla på "make region free+DVP520". Bara att slå in på fjärkontrollen! -300 spänn inbesparade!

 

När jag därefter började fundera: Konstigt; den nya philipsen har nästan exakt samma menyer och grafik som lumatronen (1020) som är en xvid/divx-spelare.. Kanske fungerar dataskivor med mpeg-filer på, dvs. datafiler/skivor som är skrivna som CD-ROM/DVD-ROM?

-Jajjamän!

 

Jag börjar "oroa" mig för att philips satt in samma videochip i alla sina dvd-spelare (blir billigare så) och sedan bara ändrat mjukvaran..

 

rena divx/xvid-filer vill den inte kännas vid..

Vill nästan öppna burken för att kolla om det är ett mediatek-chips som sitter i.... (kapabelt att koda av mpeg4..)

Kanske funkar uppgraderingsskivan från lumatronen till philipsen??

 

Får väl ta fram en skruvmejsel snart.. 700 spänn har man ju (nästan) råd med att bränna på "skruvade kretsar".. ;)

 

 

 

/Virtuosen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...