Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med bin-filer


dixxon

Rekommendera Poster

Jag har ett problem med bin-filer i ett program och det gör så att jag inte kan installera det för jag har inget program som kan öppnat ett sån program. Hur gör jag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Underlättar om du håller dig till ett forum och inte korspostar.

 

4. Frågor du vill ställa eller ämnen du vill diskutera ställer du i ett (1) forum, det vill säga repetera inte samma inlägg i flera forum. Dessa så kallade korspostningar höjer oftast inte chansen att få svar utan verkar snarare som ett irritationsmoment. Korspostningar kommer helt sonika att tas bort från överflödiga forum.

 

Inlägget du postat i DrData-forumet är borttaget.

 

 

Pepelopones skrev (DrData-forumet):

Jag vet inte om det är det bästa sättet, men man kan göra så här:

 

Till din bin-fil hör en pytteliten cue-fil. Om du har t.ex. Nero kan du på menyn recorder välja burn image. Nero frågar då efter din cue-fil. Då kommer bin-filen brännas på en skiva.

 

Ett annat alternativ är att använda Daemon Tools, som simulerar en extra cd/dvd-enhet på datorn. Programmet hittar du här:

 

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php?mode=ViewCate

gory&catid=5

 

När det är installerat skapas en ikon nere till höger i aktivitetsfältet. Högerklicka och välj det översta alternativet, sedan det översta på nästa lilla meny och slutligen Mount Image. Nu är det bara att leta fram cue-filen och vänta ett par sekunder. Skivan kommer du nu åt som vanligt från windows. För att "byta" skiva (ladda en ny bin-fil) högerklickar du bara på ikonen och gör om samma sak.

 

Ibland kan cue-filen istället vara en iso-fil, men det fungerar på samma sätt.

 

 

Lycka till!

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator DrData|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom inlägget verkligen inte passar i Språkvårdsforumet flyttar jag bort det, nu ligger det i CD-bränning.

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...