Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Seg dator


Gubbero

Rekommendera Poster

Min systers flickvän, jag menar flickväns syster har en gammal Pentium 233mhz 64mb RAM med W98 som har rullat på ganska bra för att surfa och kolla digitalbilder eller vad hon nu gör.

Nu har den dock blivit oförskämt seg och fönster hänger sig hit och dit.

Hon har tydligen nyss installerat Panda för att kolla virus men inga fanns och nu har den blivit ännu segare.

 

Jag gjorde tappra försök genom att tömma allt temporary, cockies, defragmenterade disken osv. Skulle också hämta hem några spywareprogram för att kolla om det är det som slöar ned men kommer inte ens ut på nätet mer än första sidan i explorer när det hänger sig. Detta händer varje gång.

 

Hur kan jag frigöra lite minne för att i alla fall komma vidare, vad kan man stänga av, alternativt hur sjutton kommer man in i felsäkert läge på burkfan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Symptomen är typiska för en burk invaderad med spyware, adware trojaner och liknande.

Många bra tips i den här tråden.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=658202

 

Du får väl ladda hem tex Ad-aware och Spybot och lägga på en CD för att kunna börja rensningen eftersom det inte längre går komma ut på internet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag antar att det delvis beror på spyware och annan skit, sen är det ju iofs inte särskilt mycket minne i burken heller.

 

Tänkte bara om nån hade nåt supertips för att frigöra lite extra minne, stänga av några onödiga windowsprogram eller processer.

Får börja med att slänga panda sålänge och köra lite anti-spyware.

 

Tack i alla fall!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...