Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

pcfynd ovanligt dyra


Mo0zE

Rekommendera Poster

Är det någon mer som har märkt vilka hutlösa priser dom har på begagnat?.

 

Jag mailade dom om ett exempel på deras dåliga priser , Jag jämförde då deras pc-100 128mb (begagnat) mot sekvencias dito (NYTT) och det visade sig att deras begagnade pris var hela 400 kronor dyrare än sekvencias nya minnen.

 

dom hade ju en avdelning dit man kunde "maila" sina tankar och förundringar, den försvann efter mitt mail.

 

Fick även ett svar från pcfynd där man frågade dom jag var någon av deras konkurrenter?????????.

 

Mig veterligen så har dom ingen som kan mäta sig med deras höga priser.

 

Men nu ska vi ju inte kasta allt för mycket skit på dom , för dom har ju trots allt några billiga grejor , men dom är inte många , och inte begagnade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var innen och kollade på deras hemsida då jag tänkte handla lite begagnat. Men de flesta priserna hittade jag samma sak nytt billigare hos andra företag.

Begagnde bärbara för 17 000 och då är det klockfrekvens på 266 eller 333. Inte så billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jarmo Palomaa1

Jag är en konkurrent till nämnda företag men

håller ändå inte med insändare: Äldre minne är

faktiskt ofta dyrare än ny!

Enkel förklaring: utbud och efterfrågan

JP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utbud och efterfrågan.....?????

 

På begagnat vete faan om det är så stor efterfrågan särskilt om det är 12 månader mindre garanti dvs=0 och dessutom kostar en fyrahundring mer.....

 

Och efterfrågan kan jag ganska självsäkert säga att det inte var på just dom minnena, Dom låg kvar i månader..........Kanske även ännu?.

 

Finns ingen logik i att säga att det styrs av utbud och efterfrågan när vi talar om begagnat som är dyrare än nytt...... För övrigt så nämnde jag aldrig något om resten av data butikerna i sthlm, Mematex(syscom), PCexpress, Dataprince, osv. m.m. ..... Även dom hade bättre pris än PCfynd dock inte så stor skillnad som "PCfynd - Sekvencia"...... Jag valde ut sekvencia just på grund av det stora gapet i priset.

 

Om vi säger så här.....

 

Jag ska sälja en TV som jag har haft i ett år och just samma TV finns i butikerna, fast den kanske är slut i lager för tillfället, Åh vad bra då sätter jag ett pris som ligger högre än nypriset på just samma TV, Vem vill köpa?.

 

Tänk dig ungefär samma scenario fast med ett företag inblandat, Det ger inte riktig det goda intrycket som en seriös företagare ofta är beroende av eller hur?.

 

Det spelar liksom ingen roll om jag har flera Begagnade TV-apparater av samma sort och butikerna har lagrena fulla av just samma TV, Det rättfärdigar aldrig ett högre pris än ny pris för begagnat.

 

 

Äh, skitsamma jag ska dra dit och tjacka cd-r dom var i alla fall billiga (men inte begagnade) ;-) .

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...