Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsam dator / Ominstallation, andra lösningar?


guevara

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har börjat få problem med Windows XP.

 

Efter bara någon timems "normal" användning börjar maskinen arbeta allt långsammare och jag kan inte ha så många program i gång som jag brukar.

 

Defragmenterar då och då, och köra Nortons One Button Checkup ofta.

 

Om jag måste installera om Windows "rent", vad bör jag säkerhetskopiera för att alla mina inställningar ska sparas? Till saken hör att jag har en studentlicens av windows som bara tillåter mig att installera windows på en tom hårddisk.

 

Har Windows XP SP1

AMD Athlon 1700+

512 DDR 2700

30 Gb 7200 systemdisk (cirka 10 Gb kvar)

60 GB 5400 extradisk

160 GB 7200 extradisk

alla med NTFS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Har du kört Adware, Spybot med flera?

Du kan ha fått datorn full med diverse oönskade gäster.

 

Annars får du skriva upp vad du har för speciella inställningar i XP. Gör det i ett excellark t ex. Tjänster som du har speciella inställningar på med mera. Sen är det bara att ställa tillbaka när XP är "cleant".

 

E-posten kan du exportera adressbok och mail. Nedladdade program och patchar kan du bränna ned på CD/DVD-skivor. Hämta hem SP1 eller SP2 till XP och andra vikitga patchar som du har till dina program.

 

Bara att fundera på vad mera du vill spara. Ta backup på din personliga profil i MSN eller Miranda är andra saker du kan göra.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...