Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Förbättring av eforum!

Verisa

Recommended Posts

Hej! Tycker det är lite tråkigt när man letar bland gammla inlägg och så står det inte om personen i fråga fått sitt problem löst eller inte. Därför postade jag ett medelande till eforums huvudmoderator, Erik Junesjö där jag föreslog att man skall uppmuntra användarna att skriva in hur det gått med problemen. Exempelvis skulle man kunna ha en text när man öppnar en ny tråd där det står om vikten av att posta när man löst problemet samt hur man löste det. Man skulle även kunna ha en knapp som man trycker på när problemet är löst varvid texten [tråd löst] eller liknande kommer upp jämte rubriken. Detta tycker jag skulle underlätta sökningen i arkivet betydligt.

Bara ett litet förslag till ett mycket bra forum men som kanske kan göras ännu bättre...

Vad tycker ni? Kanske någon som har egna förslag på hur detta skulle kunna förbättras?

MVH Maximuz

Stefan Eklinder
Maximuz skrev:

Vad tycker ni? Kanske någon som har egna förslag på hur detta skulle kunna förbättras?

Låter som ett bra förslag.

Jag brukar själv följa upp mina trådar med en eventuell lösning. Klart ibland kan det ju missas eller glömmas bort, men i allmänhet brukar jag skriva lösningen. Tycker det är av stort intresse för de som eventuellt har samma problem eller liknande.

Många tänker inte på det. De tror att att tråden är för deras egen skull, och inte som en jättelik databas för andra som vill hitta samma lösning.

LOG-funktionen tycker jag folk bör bruka allvar med. Det slarvas med den. Antivirus & Säkerhets-forumet lusas ned av kilometerlånga HijackThisloggar, som inte är det minsta intressanta för några andra än användaren själv.

Funderade på om det inte kan skapas ett script, som stoppar ett inlägg från att postas i ett forum typ Antivirus & Säkerhet när en loggliknande text klistras in.

En popupruta ska då dyka upp och påminna om LOG-funktionen.

Låter kanske irriterande, men det är kanske det enda sättet att få folk att använda denna funktion. Numera verkar den mest vara en bortglömd funktion, som några Eforumveteraner kommer ihåg.

Någon form av liknande påminnelse borde det vara för frågor som ställts tidigare. Vår FAQ-knapp i varje forum kan utnyttjas bättre. Många trådar som till exempel jag stöter på innehåller frågor som ställts tidigare.

Löses enkelt med en sökning på Eforum eller så finns frågan i FAQ:en.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...