MegaLasse Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 När jag kollar i netstat så står det ett trettiotal rader mot downloads.aaa1screensavers.com vad är det, och HUR får jag bort det? /Lasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrworm Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 Du har nog blivit "kapad". Kör Adaware och antivirus. Du kan även lägga till aaa1screensavers.com till localhost i din hostfil för att vara på den säkra sidan. Lycka till! MW http://sierra4x4.has.it Link to comment Share on other sites More sharing options...
MegaLasse Posted December 27, 2004 Author Share Posted December 27, 2004 Alltså, allt det där har jag redan gjort men programmen reagerar inte på ngt! hur blir jag kvitt detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Eklinder Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 Tråden flyttad till Antivirus & Säkerhet -- Det är inte så att du har några skärmsläckare installerade som hela tiden ligger och försöker "uppdatera sig" mot hemmaservern? Typ hämta hem fler skärmsläckare också vidare... --- C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator WindowsXP| Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars2W2 Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 Du har (kanske inte helt oväntat) spyware i ditt system: http://forums.thatcomputerguy.us/index.php?showtopic=9316&st=30 (titta en bit ner på sidan, serebraldamage (!) har ett bra svar där) En fråga till dig och alla andra som verkar tro på det här med gratis utilities av alla de slag: Hur f*n tror ni att dom finansierar sin verksamhet nuförtiden? Ursäkta, men jag tycker faktiskt att det är lite väl naivt att tro på ställen som "aaa1screensavers.com" i dessa dagar... Gå dit och titta den som vill och törs, men ta inte hem nåt för bövelen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MegaLasse Posted December 27, 2004 Author Share Posted December 27, 2004 Nej nej nej, jag är väldigt restriktiv med vad jag lägger in på burken och tar inte in massa skit, men tydligen har så skett nu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 28, 2004 Share Posted December 28, 2004 Kört Spybot - Search & Destroy? Sedan är det dags för HijackThis, laddas ner här: http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html Kör, skanna och spara loggen. Lägg sedan ut den här i ditt svar på detta sätt: Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret Klistra in loggen Tryck igen på LOG-knappen Link to comment Share on other sites More sharing options...
emwolb Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 Hi, Your problem is caused by you having a hosts file where the first listed translation to 127.0.0.1 is downloads.aaa1screensaver.com, go edit your hosts file and put a localhost entry first... so... aaa1screensavers.com is your localhost, nothing to worry about ps. you can reeeaaaally f*ck with your friends with this one , i've seen grown admins cry.... Regards, Anonymous Coward Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.