Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

nätverksaktivitet i Netstat


MegaLasse

Rekommendera Poster

När jag kollar i netstat så står det ett trettiotal rader mot

downloads.aaa1screensavers.com

 

vad är det, och HUR får jag bort det?

 

/Lasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Tråden flyttad till Antivirus & Säkerhet

 

--

 

Det är inte så att du har några skärmsläckare installerade som hela tiden ligger och försöker "uppdatera sig" mot hemmaservern?

 

Typ hämta hem fler skärmsläckare också vidare...

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator WindowsXP|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har (kanske inte helt oväntat) spyware i ditt system: http://forums.thatcomputerguy.us/index.php?showtopic=9316&st=30 (titta en bit ner på sidan, serebraldamage (!) har ett bra svar där)

 

En fråga till dig och alla andra som verkar tro på det här med gratis utilities av alla de slag: Hur f*n tror ni att dom finansierar sin verksamhet nuförtiden? Ursäkta, men jag tycker faktiskt att det är lite väl naivt att tro på ställen som "aaa1screensavers.com" i dessa dagar...

 

Gå dit och titta den som vill och törs, men ta inte hem nåt för bövelen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej nej, jag är väldigt restriktiv med vad jag lägger in på burken och tar inte in massa skit, men tydligen har så skett nu!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi,

 

Your problem is caused by you having a hosts file where the first listed translation to 127.0.0.1 is downloads.aaa1screensaver.com, go edit your hosts file and put a localhost entry first...

so... aaa1screensavers.com is your localhost, nothing to worry about :)

 

ps. you can reeeaaaally f*ck with your friends with this one :D, i've seen grown admins cry....

 

Regards,

Anonymous Coward

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...