Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn låter som ett jetplan!


Fabz

Rekommendera Poster

Har inköpt en ny dator till musikstudion, med dubbla xeon cpu-er.

 

Problemet är bara att den låter som attan när maskinen jobbar hårt, vilket den gör när man spelar in med den. Det är såpass högt att det kommer med på inspelningarna och jag har ingen möjlighet att placera den i annat rum...!

 

 

Någon som har tips på hur jag kan ljuddämpa elendet utan att det kostar skjortan?

 

Jag har letat efter xeon-fläktar (socket 604) och det är väldigt svårt att hitta! Vill helst ha vattenkylning, men har inte hittat detta till socket 604 alls faktiskt... någon som har tips om vart man köper detta?

 

tackar för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Vore bra om du inte korspostade.

 

http://www.eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

 

4. Frågor du vill ställa eller ämnen du vill diskutera ställer du i ett (1) forum, det vill säga repetera inte samma inlägg i flera forum. Dessa så kallade korspostningar höjer oftast inte chansen att få svar utan verkar snarare som ett irritationsmoment. Korspostningar kommer helt sonika att tas bort från överflödiga forum.

 

Ditt inlägg som du postade i Datorbygge/montering är borttaget.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Datorbygge/montering|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lämna tillbaka datorn till leverantören?

Tala om att den pga ljudnivån är oanvändbar.

 

Kanske tala om vad det är för fabrikat och modell här på eforum?

Så vi andra kan undvika jetplanet.

 

[inlägget ändrat 2004-12-26 20:01:32 av erik6]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, jo jag ska klaga på leverantören: Mig själv.

 

byggde datorn själv från delar från bla datorbutiken. Blev en mycket bra maskin i övrigt men just ljudnivån är ju ett ganska komplicerat problem...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...