Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggning hit funkar ej..


virtuosen

Rekommendera Poster

Tja, "automatisk inloggning" alltså. Sedan jag fått "övertid" på jobbet, har jag surfat hit med jobbdatorerna. Efer det funkar inte automatisk inloggning varken hemifrån eller från jobbet. "Värst" är det väl hemifrån, då man är van vid att klicka på "E-Forum"-ikonen på skrivbordet och allt funkar "ögonblickligen".. Nåja, IDG-s servrar är skamligt långsamma.. Till å med aftonblasket svarar snabbare..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det beror på att jag använder firefox, men jag upptäckte för länge sen att automatisk inloggning inte fungerar. Men det har jag löst genom att aldrig logga ut, jag bara surfar vidare. Om jag loggar ut från eforum, då måste jag alltid logga in mig när jag kommer tillbaka. Kanske har det nåt med dubbla inloggningar att göra för dig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte, jag brukar inte heller "logga ut", däremot brukar jag stänga "aktivt fönster". Och då är man tydligen utloggad, eftersom det krävs ny inloggning igen när man klickar på IDG-ikonen..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...hur är det med cookies? Själv har jag sett till att cookies till vissa sidor aldrig raderas. Kanske har du så inställt i din webläsare att den ska radera alla cookies när webläsaren stängs?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meningen med "automatisk inloggning" är att användaren skall vara inloggad så länge denne inte loggar ut. Loggar ni ut så är ni utloggade trots att ni har automatisk inloggning aktiverad.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag loggar aldrig ut. (Annat än på jobbet.. Kan det vara så jävligt att jag glömt en dator på på jobbet under jullovet där jag fortfarande är inloggad???)

hehe..

 

Nåja, det fungerar ju att logga in "manuellt"... Men det är lite jobbigt..

Tionde januari får jag väl ta mig till arbetsplatsen och kolla..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kakor har jag testat med olika inställningar, hjälper ej..

KAN nog vara en jobbdator som står på sedan en vecka på jobbet...

Typiskt!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meningen med "automatisk inloggning" är att användaren skall vara inloggad så länge denne inte loggar ut

 

Ah..ok. Jag vill minnas att jag stötte på "problemet" när jag bytte till firefox för länge sen, men det är troligen mer fel på mitt minne än din kunskap :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops, det måste vara nåt jätteproblem nu. Jag måste logga in på idg.se hela tiden. För varje objekt som laddas så dyker inloggningsrutan upp. Man behöver bara ta "avbryt" så laddas det objektet, Irriterande. Samma sak både i internet explorer och firefox. Kommer inte åt buggrapporten, därav postningen här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte åt buggrapporten, därav postningen här.
Nu fungerar det igen, men det har inte fungerat i flera timmar. Ibland undrar jag hur man lyckas förstöra en webbplats så mycket....

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott
Kommer inte åt buggrapporten

 

Just nu verkar det fungera igen (ta i trä), men vad är buggrapporten för något (i stil med driftinformation eller??) .

Om någon kan förklara var och om/hur man kan läsa *buggrapporten* så vore jag tacksam.

 

 

Edit, nu hittade jag buggrapporten själv

 

ha de

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2004-12-27 04:20:37 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Hej,

 

Igår kväll kunde jag inte logga in som vanligt ( brukar göra det till vänster på IDG´s hemsida.

 

Istället kom en ruta upp på skärmen, och den var mycket svår att bli av med, även om jag klickade stäng eller i krysset i övre högra hörnet fick jag hålla på en stund innan den försvann.

 

Man blir ju lite misstänksam när saker inte fungerar som vanligt, och därför ville jag inte logga in via den rutan.

 

Och eftersom jag inte loggade in visades inte sidan som vanligt, utan den såg konstig ut.

 

Idag funkar det som vanligt.

Men är det någon som vet varför detta problem uppstod igår ?

 

Hälsningar

 

Maryissa

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade antagligen något med idg att göra, var flera som hade samma problem igår, dvs fick upp en inloggningsruta som poppade upp ideligen.

 

Och som du säger verkar detta vara fixat nu.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Tack snälla du,

 

Då var det inte hos mig det var något problem, eftersom man blir ju lite orolig när något ovanligt händer.

Man är ju ofta på sin vakt och misstänksam på nätet, eftersom det finns en hel det otyg som kan ställa till det.

 

Men nu var det ett problem hos IDG....så jag blev lättad.

 

Ja, det funkar som vanligt nu.

 

Hälsningar

 

Maryissa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det funkar som vanligt nu.

Har tydligen missat något, men skönt att det är som vanligt.

 

Tror du får se över din hemsida. Rutorna för Grafik och Bakgrunder har hamnat över texten. Men det kanske bara tillfälligt nu under högtiderna? Se bifogad bild.

 

[bild bifogad 2004-12-27 12:09:53 av Maratonmannen]

658091_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa
Maratonmannen skrev:

Tror du får se över din hemsida. Rutorna för Grafik och Bakgrunder har hamnat över texten. Men det kanske bara tillfälligt nu under högtiderna? Se bifogad bild.

 

Jätte-bussigt av dig att påpeka detta.

Tyvärr kom inte bilden med som du skrev du bifogade.

 

Skulle gärna vilja se hur det ser ut.

 

Är så tacksam för detta, så jag kan hitta något sätt att fixa detta.

 

Hälsningar

 

Maryissa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Jo nu kom bilden med.

 

Konstigt att det ser ut så här.

 

För när jag förhandsgranskar eller kollar sidan själv när jag är ute på nätet så ser det ok ut.

 

Har du några tips att ge mig ?

 

Åter igen, tack snälla du

 

Maryissa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några tips att ge mig?

Tyvärr har jag inga tips.

Möjligen att det skulle kunna ha med vilken upplösning sidan är optimerad för? Själv använder jag 1600x1200 och då ser det ut som på bilden jag bifogade.

Vi får väl hoppas hemsidesnickarna ser detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Åter igen tack.

 

Jag har inte denna höga upplösning så jag får försöka kolla och söka information vad jag kan göra åt detta problem

 

Hälsningar

 

Maryissa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina områden med länkar till bakgrunder med mera verkar vara låsta till en position medans tabellen med text växer med storleken på fönstret. Där av det felaktiga utseendet.

 

Inget tips om hur du fixar detta annat än att du kan låsa storleken på tabellen och därmed det utrymme texten upptar.

 

 

Och en detalj till. Telia har uppdaterat sina adresser. Korrekt adress till din sida är:

http://web.telia.com/~u54000505/JulNyar/julnyar.htm

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Hej,

 

Tack snälla du för tipset.

Jag ska kolla i Frontpage jag har hur man kan låsa storleken på tabellen.

 

Jag använder mig också av lager, vet inte om det kan påverka hur sidorna ser ut.

 

Trist att hos en del sidorna ser ut som de gör...är ju inte kul.

Jag trodde ju att eftersom de ser ok ut när jag själv kollar, så ser de likadant hos andra, vilket det tydligen inte gör.

 

Men är så tacksam att få detta uppmärksammat.

 

Ja, jag vet att Telia har uppdaterat adresserna.

Fick veta det när jag någon vecka före jul i några dagar inte kunde skicka nya eller ändrade filer till hemsidan.

Hittade till slut en liten information på Telias hemsida att de håller på att ändra adresser för personliga hemsidor.

 

Åter igen tack

 

Hälsningar

 

Maryissa

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Maryissa

 

Hos mig i Internet Explorer och upplösning 800 x 600 ser det ut som i bifogade bild. Helt OK tycker jag.

Hoppas jag lyckas få med bilden nu.

 

ha de

Amos

 

[bild bifogad 2004-12-27 15:19:24 av Amos Bronson Alcott]

658156_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa

Hej,

 

Tack snälla du att du kollade och skickade bilden.

Ja så ska det se ut, ( jag har själv upplösning 800 x 600 )

 

Men det verkar som att hos andra med högre och ev lägre upplösningar, hos dem ser sidorna konstiga ut.

 

Vet inte vad jag ska göra åt problemet.

Vet du ?

 

Åter igen tack

 

Maryissa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...