Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Soroundljud till tv:n.


Eric Sk

Rekommendera Poster

Som alltid annars så får man vad man betalar för och det gäller speciellt ljud och bild...I alla paket oavsett om det är hemmabio eller hifi så sparar tillverkarna in på högtalar kvalitén...

 

Och i det här fallet även på förstärkaren och DVD:n kvar blir, ja inte mycket...

 

Spara pengarna och satsa på ett komplett system från Panasonic istället tex.

 

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/home-cinema-systems/browse?sort=3&saved_products=0&autofilter=on&search=Panasonic&price_min=&price_max=

 

 

 

Information om bästa priset!

http://buggy.no-ip.com/index.php

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol...Tv:ns storlek har inget med hemmabio paket att göra det låter knappast bättre om grejorna bara för att tv:n är mindre...;)

 

Panasonic paketet ovan är riktigt prisvärt...Jag har föregångaren "850" och efter nästan ett år så har jag bara gott att säga om den...Mitt system kostade ca 7000:- och jag skulle lätt betala lika mycket igen för samma grejor...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte närmast på att man har:

 

1) liten TV i sovrummet. En liten TV visar inte eventuella brister i bilden så mycket som en stor TV gör. (Själv kör jag med en liten panasonic 32"-100Hz Super digital scan i sovrummet.. hehe) Men folk brukar väl ha typ 21"-tv eller liknande i sovrummet. På liten skärm syns inte felen...

 

2) I sovrummet har man antagligen ljudet "svagt". Då räcker ett klent system.

 

Edit: jag själv har cirka 400 "riktiga watt" i sovrummet..

 

I ärlighetens namn har jag inte provlyssnat "billighetssystemen" så noga, men rent teoretiskt stämmer min teori:

I ett litet mysigt sovrum räcker det med ett lågbudgetsystem.

(Fast själv har jag som sagt större grejer, mest för brudarnas skull..)

;)

 

 

[inlägget ändrat 2004-12-26 19:41:37 av virtuosen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu besvarar jag mig själv...

(fin gammal tradition)

 

Det är endast jag som börjat gagga om "sovrum".. Doch är det smart idé att som lägenhetsinnehavare tänka "sovrum" om hela sin lägenhet, om man inte vill bli vräkt inom snar framtid efter det monstersystemet 7.1 är inköpt...

 

Om vi glömmer vräkningsrisken:

Jag är utbildad musiker och har enligt mina lärare och kolleger ett hyfsat öra. Därför kan jag med gott samvete ("skamvete") rekommendera följande billiga men bra system, "har ett själv":

 

[netonnetssida verkar ligga nere, men jag tar det ur minnet:]

 

Centrum Titan 500. 7x120 watt. Riktiga watt. Med "ordentlig specifikation" rör det sig om 90 watt, men det spelar ingen roll. 7x90 watt räcker till ändå... (rör sig mer om högtalarkänslighet.)

 

Oberon 200. Två stycken rejäla högtalare på 300 watt och 94dB/1w/1m, låter oerhört bra. Dessa högtalare kopplas som "fronthögtalare", dvs höger-vänster fram. Äldre ("gamla") stereohögtalare man har hemma, sätter man som "bakhögtalare". (surround). Jag satte ett par Fisher 120 watts-högtalare bak (rejäla doningar från 80-talet) som funkar superbt.

Det enda jag saknar är en centerhögtalare under/över tv:n, men förstärkaren har ett läge med endast 4 högtalare, som jag använder nu.

(räcker och blir över. förstärkaren räknar fram en centerhögtalare om en centerhögtalare saknas. subwoofer behövs inte, eftersom oberon-högtalarna är så kraftiga och har mer bas än någon skulle "önska")

 

1990 + 1490 = 3500..

Ganska bra pris för ett BRA system..

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...