Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Usb minnet jag alltid har med mig


Niss3

Rekommendera Poster

Hej !

 

Visst är det fiffigt ! Usb minne, lätt att ha med sig och lätt att hantera - Men!

 

Vad ska man ha det till ? Jag har haft det i nästan en månad nu, och jag har inte använt det än. Okej, jag kunde ha använt det en gång men då skickade jag filen via mailen istället - jag ansåg det lättare?

 

Så vad är det ultimata för Usb minnet ? Vad använder alla det till ? Finns det något otroligt användbart man skulle kunna ha i den hela tiden?

 

/Mvh den funderande Simon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Tja, USB-minnet ska väl användas till att transportera lättare dokument och annat som vi tidigare använde disketter till. Större och tyngre saker ska CD och DVD-skivor användas till.

 

Något optimalare kan jag inte komma på. ;-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad är det ultimata för Usb minnet ? Vad använder alla det till ? Finns det något otroligt användbart man skulle kunna ha i den hela tiden?
Förutom vad Stefan redan har svarat så kan man tex använda USB-minnet som en bootbar disk och tex köra Linux på den. :) Personligen har jag alltid med mig program som jag gärna vill ha när jag jobbar på andra datorer än mina egna, tex TotalCommander osv.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dokument ja , men det var inte så ultimat enligt mitt tycke - det kan man lika gärna skicka på mailen, eller ev. om man inte har tillgång till internet använda usb minnet. Men nu är jag intresserad av saker man "alltid" har på usb minnet, som användbara programm etc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häftigt ! Funkar det bra då ?

Vad använder man TotalCommadner till ? Låter som en "utforskare".

 

(En anledning till att jag skrev denna tråd är att jag vill hitta program etc. jag kan ha användning för tll mitt usb minne)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Här har du en skärmdump på TotalCommander:

http://www.ghisler.com/picture.htm

 

Klicka på go back nere till vänster så kan du även ladda ned och prova det.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

[inlägget ändrat 2004-12-25 13:33:07 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittils vet jag inte om jag fått så ultimate tips på vad man kan ha.. men det måste väl finnas någon som har fler ideér ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...