Just nu i M3-nätverket
Jump to content

UBOUND

gråhårig

Recommended Posts

gråhårig

Hmm, efter lite problem med DSN koppling som nu är löst tack vare detta forum TACK inser jag att nästa nöt att knäcka är följande:

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'UBOUND'

/news/index.asp, line 34

Och här kommer line 34 och lite mer:

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

For i = 0 To UBOUND(Session("MyArray"),2)

sbody=Replace(sbody,Session("MyArray")(0,i), "<a href='" & Session("MyArray")(1,i) & "'>" & Session("MyArray")(0,i) & "</a>")

Next

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Vad är det för fel här DÅ?? Har tittat lite på Microsoft MSDN sajter men hittar inga direkta förklaringar..

Själva sajten ska vara ett nyhetspublicering system som ska användas av klubbansvariga, de ska enkelt kunna lägga in nyheter och grunderna till denna sajt är tagna från webmastern på IDG.. Men nu när jag laddar upp för att prova på vårt webhotell skiter det sig fett.

Tacksam för vilken hjälp som helst!

Hej,

Session("MyArray") är ingen array. Däremot är det en variant variable som pekar på en array.

nyarray = Session("MyArray") borde funka

gråhårig

Jo, men tack, nu är jag tacksam, men tyvärr, har inte pejl nog för att bestämma var nånstans jag ska lägga in det hela.

For i = 0 To UBOUND(Session("MyArray"),2)

sbody=Replace(sbody,Session("MyArray")(0,i), "<a href='" & Session("MyArray")(1,i) & "'>" & Session("MyArray")(0,i) & "</a>")

Next

Ska hela scriptet bytas ut mot det du skrev eller är det bara någon av dessa som ska bytas.

Tacksam för hjälp

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...