Just nu i M3-nätverket
Jump to content

God jul!

Stoy on

Recommended Posts

Har suttit ett par timmar med HL2, det känns också lite patetiskt på julnatten, men det är ju så bra!

Nu är det dags att sova och sen åka ut till föräldrarna imorrn och äta äta äta äta äta...och glögga förstås...

God Jul!

Får hoppas man inte sitter här samma tid på nyår iaf ... :P

Det brukar vara nån "tävling" om vem som skriver årets första inlägg här.... jag hoppas inte det blir jag....

Stefan Eklinder

God Jul!

Här verkar julen bli vit i alla fall. Mot alla odds. :-)

(Se bild)

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

[bild bifogad 2004-12-24 09:13:23 av Stefan Eklinder]

657484_thumb.jpg

Stefan Eklinder
Mr Andersson skrev:

Och så här ser det ut 3 mil från dig (Du är i helsingborg?)

Ajdå, lokalt snöfall.

Jajjemen, jag bor i Helsingborg.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

Mauritz Lybeck

Puhh...felsökning genast julaftonsmorgon!

Jag satte upp ljusslingan i granen, satte i sladden och - ingenting!!

Seriekopplade som de är vet man ej vilken som är trasig. Inget typ "testbatteri" hemma. Men två utbyteslampor.

Bara att gå systematiskt tillväga. Byta en och sedan vandra framåt och byta föregående till nästa. Då hittar man förutsatt att det är EN lampa som är trasig.

Facit: Det var TVÅ lampor trasiga! Puhh! En timmes trist felsökning till gräll julmusik innan morgon-espresson ens...

Men nu är allt toppen! Kalle Anka klockan tre.

God Jul!

/Mauritz

Jag tycker det där är ett fenomen. Man VET att alla lampor fungerade förra året. Efter julen lägger man ner slingan i sin kartong, stoppar undan och varken ser eller rör den. När man sen ett år senare tar fram slingan, är två lampor sönder. Så är det alltid! Nån som kan förklara det för mig?

Lite trist start på dagen för dig, men jag hoppas du får en riktigt god jul!!!

minns till nästa år - testa ljusslingan INNAN du sätter upp den i granen eller trädet eller över taket eller var du nu gör av den. Mycket enklare att felsöka den i kompakt form på marken.

Seriekopplad? Alla lampor? Inte några parallela slingor?

Stackars dig. Ett till tips till alla som någon gång ska köpa en ljusslinga:

Köp en med minst några parallellkopplade slingor, allra helt en med alla lampor parallellt. SÅÅÅ mycket enklare att felsöka. Lite dyrare vid inköp, men å andra sidan inget man kan råka slänga bara för att någon lampa är trasig.

Att lampor går sönder när de inte används? enkelt. Alla tings jävlighet. Murphys lag eller vad man vill kalla det. Det bara är så.

God Jul

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...