Dr. Ronja B. Posted December 23, 2004 Share Posted December 23, 2004 Hej på er! Jag har skaffad en begagnad laserskrivare MINOLTA QMS PagePro 1100L. Original driver gick inte att installera men jag hittade på nätet en som fungerade. Dvs nästan. Mycket ofta får jag efter en utskriven sida felmeddelandet Cover open. Men luckan är inte öppen och även om jag öppnar och stänger den försvinner inte meddelandet och skrivaren vägrar skriva ut. Jag måste stänga av skrivaren och sätta på den igen för att kunna skriva ut nästa sida. Har jag tur så fungerar den ett tag för att helt plötsligt börja krångla på samma sätt igen. Jag säger inte precis snälla saker när det händer om och om igen. Har någon någon idé? Snälla, det är ju snart jul och jag vill så gärna bara säga snälla saker då... Er alla en God Jul önskar /Ronja [inlägget ändrat 2004-12-23 16:51:22 av Dr. Ronja B.] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cluster Posted December 23, 2004 Share Posted December 23, 2004 Jag antar att det är från http://www.qms.com/support/current_printers/win_xp.html som du laddat ner drivrutinen. Om inte kan du ju testa den so finns där. I Minoltas FAQ finns detta att läsa: http://www.minolta-qms.nl/support/faq/nlen/1100_coveropen.htm Det finns fler som har haft samma problem som du: http://www.fixyourownprinter.com/printer/13/12403.html Några hade där fått en ny skrivare andra rabatt på en ny, men ytterligare andra fick stå ut med problemet... På länken nedan finns ett litet program som påstås kunna fixa problemet med "cover open". Om det fungerar har jag dock ingen aning om. http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=132436 Hoppas att något av ovanstående löser ditt problem! /Cluster ---------------------------------------------------- "Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken." -----> http://unic.serveftp.com/eforum <----- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. Ronja B. Posted December 25, 2004 Author Share Posted December 25, 2004 Tyvärr, Cluster... men tack i alla fall! /Ronja [inlägget ändrat 2004-12-25 22:54:36 av Dr. Ronja B.] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.