Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eländes Tiscali!


ClaesT

Rekommendera Poster

 

Jag har Tiscali som isp (från Worldonline-tiden). Och nu har den eländes ispen fått sin utgående mailserver svartlistad, häromdagen var det på Spamhaus SBL (nu strukna där), nu är det SPEWS <http://spews.org/html/S3150.html> , än så länge på level 2, men SPEWS eskalerar ju listningar om ispen inte åtgärdar dem. Suck, tvi och elände, jag *VILL* inte behöva byta isp mitt i julhelgen.

 

För jag tvivlar på att Tiscali (numera Spray) klarar av av komma ur sina spam-problem, och de har ju inte garanterat att kundernas epost ska nå fram, så.... (Och det tog fem *dagar* för Tiscali att bounca mitt mail som blev stoppat pga SBL-listningen, efter det Telia haft ansvaret för mailet i 7 *minuter*...)

 

 

Snacka om stordriftsnackdelar - när Tiscali UK, Italien och Danmark inte klarar sitt jobb, så drabbar det kunder till Tiscali Sverige. Täck om Spray hade lagt sina resurser på att bekämpa spam som går ut från Tiscalis servrar runt Europa, inkl den som erbjuds oss i Sverige, istället för att leka med sitt skärmsläckarspamjippo....

 

 

btw, någon som hört något negativt om adamobredband?

 

 

Enda trösten (utöver en säkrare mailhantering) är väl att jag hinner före dem i kön som fått ett ab i julklapp iallafall, för det vete katten om jag anser mig ha tid att låta Tiscali försöka reda ut det här medan min epost stoppas lite här och var (SPEWS är inte den enda lista de finns på, även om det är den värsta.)

 

:-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Läs här http://www.cint.se så kan du se andra användares omdömen

om Adamo,Klicka på Tele & Dator välj sedan bredband.Klicka sedan

på Visa allt under Bredband,scrolla ner en bit på sidan så hittar du

Adamo ADSL.

 

 

[inlägget ändrat 2005-04-28 15:08:41 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...