Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Championship manager


Iron

Rekommendera Poster

Hej!

Jag köpte idag Championship Manager 3 (hade tyvärr inte råd med något nyare). Problemet är att det inte funkar. Jag kan installera det men när jag försöker köra kommer: "CM3 har stött på problem". Jag har en i princip helt ny laptop så prestandan är det inget problem med.

Någon som har någon aning om vad felet kan vara?

 

Edit/ Jag har nu testat det på min gamla laptop och då funkar det. Är det verkligen så att den nya datorn är "för" bra?

 

Tack på förhand

 

Iron

 

[inlägget ändrat 2004-12-20 14:20:23 av Iron]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Vad kör du för operativsystem? både den äldre & nya.

Har du 512 i RAM eller mer på den...finns en 'bugg' kan man väl kalla den som gör att spelet kraschar under Windows XP eller Windows 2000.

Kör du Windows XP så kan du även testa med kompatibilitets-läge, du högerklickar på filen och väljer Egenskaper, sedan fliken kompatibilitet och där får du då testa dig fram...

Stäng program i bakgrunden, tryck ned tangenterna Ctrl+Alt+Del samtidigt och sedan under fliken Processer om du kör XP, allt utom de med System, Network services eller annan Services och inte explorer.exe samt taskmgr.exe..

Win95/98/ME: inte Systray eller explorer

 

Det är då någon liten grej att testa...

 

Sen är det i och för sig inte avsett för XP heller..men äldre spel brukar fungera ändå..eller så släpps någon form av uppdatering som gör det möjligt att köra under XP...

[inlägget ändrat 2005-01-11 01:25:54 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...