Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vet ej hur jag skall göra


Apo_D

Rekommendera Poster

jag har operativsystemet windows 2000 installerat, nu har jag fåt virus som jag inte klarar av att ta bort (w32.spybot.worm), har kämpat i fyra dar nu, och nu har jag bestämt mig för att formatera, men jag vet inte hur jag skall göra det, (har windows xp) hade de varit win98 hade det inte varit någon problem.

 

[inlägget ändrat 2004-12-20 11:11:48 av Apo_D]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du söker på virusnamnet på google så finns det en länk som går till symantec som har en steg-för-steg instruktion om hur man ska göra för att ta bort det, har du testat den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte helt jag vet inte hur jag skall stänga na system restore, det står bara om hur man gör för windows xp och windows me men inte hur man gör när man har win2000

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 2000 har inte system restore. Det står ju Windows XP i parentes, hoppa över det steget och gör det andra.

Och om du sedan bara måste formatera så är det bara att starta upp datorn med windows 2000 skivan.

Men testa stegen först.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, trodde du hade windows 2000. Men ok, om du har xp-skivan så gör du på samma sätt och sen följer du anvisningarna. Man väljer vilken partition man ska installera på osv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...