Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar dator mot Win2003Server


Björn5

Rekommendera Poster

Har precis kommit igång i ett litet nätverk, ca 5 datorer. Gjort iordning så att man loggar in sig och får sin profil osv. En hem-mapp är uppscriptad också.

 

Jag undrar hur folk har löst det här med bärbara datorer. Man bör ju relativ lätt kunna ta med den bärbara datorn, men samtidigt så vill jag ju att det skall ligga på servern så att jag har en backup på det hela. Förutom detta vill jag kanske inte alltid ha med mig all data (rent säkerhetsmässigt). Finns det någon funktion i Server2003 eller i Xp man kan använda sig av för att lösa detta (förutom portföljen)?

 

Den här bärbara datorn fungerar som en stationär dator i vanliga fall, i sällsynta fall tas den ur sin docka och då blir det väl problem. Man måste ju logga in lokalt på datorn och kkommer väl även då att tappa sitt skrivbord med allt som ligger där? Detta är ju även det ett problem.

 

Jag tänker kanske fel, någon som har en vettig lösning på hur man kan göra detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
datorfixarn

gör så här att du öppnar kör och skriver "control userpasswords2" och 'klickar ok sen lägger du till din användare som du har på domänen sen så loggar du ut och sen in igen så sparas din användare så du kan logga in på den när den ionte är ansluten till något nätverk sen så kan du göra så att du sparar alla filer på servern....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...