Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laddning av batteri


eyeeye

Rekommendera Poster

Har oxå köpt V800 och undrar lite om laddningen..

Det står ju aldrig när batteriet är färdigladdat som på t.ex Nokia och Samsung-telefoner.

Om man drar ut laddaren och sätter i den igen och det står "optimerad laddning", betyder det att det är färdigladdat då?

Lampan lyser till rött i 2 sekunder sen blir den grön igen...

 

/D-boy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man drar ut laddaren och sätter i den igen och det står "optimerad laddning", betyder det att det är färdigladdat då?

Betyder inte att den är färdigladdad, utan att det är en SE originalladdare. Så är det med min T68m. När telefonen är färdigladdad lyser det grönt, men jag brukar vänta ytterligare en tid tills jag ser att batteriladdningsikonen är helt grön.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.Ryderman.se

men sätt den på laddning under natten bara... tar runt 2-3 timmar enligt tillverkaren att ladda de men de gör inget om de underhållsladdas en del

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Joop + att nyare batterier är väldigt tåliga och slits inte i första taget, förr var det viktigt att ladda ur/ladda upp helt men idag är det andra bullar. så om det inte är helt färdigladdat så spelar det ingen roll för du kommer ändå inte märka någon större skillnad, dock på lång sikt kanske du märker en marginel skillnad..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...