Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virtuellt minne till "virtuell pc XP" för Mac


Eerra

Rekommendera Poster

Har en Mac ibook med 256 Mb internminne men det räcker inte för att köra "virtual pc 7" och Win XP i den, har inte hållit på med Mac så mycket så jag undrar om:

 

1. Man kan tilldela med mnne till den virtuellla pc'n på något sätt, eller att avsluta något program som ligger och kör i bakgrunden men vad jag kan se så är det bara OS X som körs men kanske körs annat i bakgrunden ?(har inga antivirus eller brandväggar och sånt), eller har någon annat förslag ?

 

2. Kanske är det enda som hjälper att installera mer minne fysiskt ?

 

Har Mac OS X "Panther"

 

[inlägget ändrat 2004-12-18 11:40:12 av Eerra]

[inlägget ändrat 2004-12-18 11:41:29 av Eerra]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer minne är inte alls fel.

 

Iofs så hanterar OS X virtuellt minne väldigt bra, men när VPC hamanr i swappen med sin minneshantering (som ju är lik) så blir det mest pankaka av alltihopa.

Det enda du kan göra nu är att kolla hur mycket fritt minne du har (står under minne i "aktiviteter" i "verktygsprogram") och sedan försöka på XP att gå på det minnet utan att swappa, vilket inte blir lätt...

 

Mer minne är inte alls fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Anders Grabein

Mer minne är nog nödvändigt, har en G5 med 1.5Gb ram, och det funkar klockrent, även med VPC 7.0.1, åtminstone 512 Mb är nog nödvändigt för OsX, har jag hört (läst)

 

[inlägget ändrat 2005-01-02 11:47:41 av Anders Grabein]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OSX i sig går trögt med 256MB, 512 är användbart och med 1GB så upplever du en prestandaförbättring.

 

VPC i sig är tyvärr trötstlöst långsamt så förvänta dig inga underverk, på min 17" PB med 1GB RAM är det en mardröm att köra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...