Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel Access?


Krister E

Rekommendera Poster

Har ett gammalt program som bygger på en Access 2000 db, nu skulle jag göra några ändringar, och helt plötsligt så funkar inget (dvs programmet ger mig inga data från db).

 

Jag har Access 2002 nu och öppnar man den så står det att filen är i 2000-format.

 

Hursomhelst när man öppnar .vbp-filen så går allt bra men när man ska titta på ngn av .frm-filerna så kommer en miljard rutor upp som frågar om alla möjliga filer, och det står Microsoft Access 2000 Runtime på listen i rutorna.

 

Måste jag ha Access 2000 installerat för att programmet ska funka?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har avinstallerat Office 2002, och installerat 2000 istället.

 

Och nu får jag upp denna ruta (se bild) när jag öppnar Access.

 

Har avinstallerat, reparerat, tagit bort dittan å dattan m.m. men rutan kvarstår och programmet funkar fortfarande inte.

 

Det enda som funkar nu är att det inte kommer upp massa meddelanderutor när jag öppnar .frm-filerna, så ngt positivt har iaf hänt.

 

[bild bifogad 2004-12-16 19:20:53 av Krister E]

655385_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte program kunna klara av databaser oavsett det är Access 2000, 2002 el. XP?

 

Är det någon annan slags kod än den här som jag använt:

Conn.Open [GRÅ]"driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq="[/GRÅ] & App.Path & [GRÅ]"\UAS.mdb"[/GRÅ]

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Att döma av det meddelande du får och de svårigheter du har för att få tillgång till databasen mha ADO misstänker jag att det är en runtime-version av databasen.

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...