Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gamla nummer ?


Hummel

Rekommendera Poster

Hej, byter till detta forum (från IDGs Tidningar/Mikrodatorn där jag fick lite tips).

Jag är på jakt efter några nummer av en gammal datortidning. Jag fick i några nummer lite datorlistningar publicerade. Dessa var till ABC-80 och det skulle vara kul att få tag i dessa nummer. Eller köpa kopior om någon av er har dessa nummer.

Det gäller förmodligen tidningen "Min Hemdator" och årgång -83 el -84

Har någon sparat dessa gamla tidningar månne ?

 

PS. Om någon hittar listningarna, skratta inte ! Det var nog mina allra första program jag skrev och om jag inte minns fel så var det ett av dom som inte fungerade...

 

MVH Kennet Hummelgren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Det är lite lustigt, men jag har tillgång till MASSOR av sådana tidningar, sedan min f.d. arbetsgivares VD fick mängder med sådana tidningar i 60-års present.

 

Jag tror jag är en av de få som har kunskap att reparera just ABC80 skärmar och ABC80 nätdelar utan schema tillgängligt och hacka sönder CatNet servrar idag... vem minns q9¤= idag :-)

 

Jag tycker du ska leta reda på företaget Mora Datorer AB som hållt på med ABC datorerna och har massa kunskap. Jobbade där från 1990-2003.

 

Annars finns ABC-klubben där du också kan efterlysa information.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, intressant. ABC80, en urmoder i den svenska datorhistorien. Nästan !

När det gäller tidningarna så har du alltså inte numren själv ? Men träffar du honom/henne så kanske du kan fråga om du kan få ta en kopia eller ev. köpa ett nummer.

 

Kan du inte maila mig privat om du har lust:

 

hummel@passagen.se

 

 

/Kennet

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp ! Det känns verkligen bekant !

 

Börjar nog närma mig målet nu med lite hjälp från personer med annonser på Tradera och personer från Mora !

 

Tack !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...