Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inlogging


Starchild

Rekommendera Poster

Hur f_n kan Win Xp pro lägga upp ett användarkonto me lösenord själv!!!!

 

jag gjorde dom uppdateringar som datorn ville å sen när den startade om så var där ett användarnamn me ruta för lösenord, men jag har aldrig haft ngt.......

 

D jag undrar hur kommer jag runt detta problem för jag vet inte vad d e för ett lösenord jag ska skriva där!! å de går inte bara att trycka på enter...

 

Hmm windows har ett eget liv....

 

 

Lamer

 

[inlägget ändrat 2004-12-16 11:37:41 av Starchild]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du använt Tweakui eller powertoys? Mig veterligen så skapar inte XP några egna konton bara sådär, men jag har märkt ibland efter uppdateringar så måste jag ange i tweakui igen att jag vill att mitt konto loggas på automatiskt vid uppstart, dvs att jag inte behöver välja användare. När man installerar XP så skapar man ju ett konto, om inte annat så administratörkontot, så minst ett konto finns alltid.

 

Vad heter kontot som "dykt upp"?

Om du kommer in i windows via nåt annat konto: Har du kollat i kontrollpanelen/användarkonton för att se vilka konton som finns? Om inte annat så kan du ju radera det nya kontot där, förutsatt att du har adminstratörsrättigheter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade samma problem själv när jag skulle använda mig av traderas powerlister som krävde att man har .net uppdatering från microsoft instalerat.

 

Denna updatering lade då till en användare i win xp

Det hela löstes genom att gå i administrering av konton i win xp och helt sonika ta bort det oönskade inloggningskontot.

 

kanske jag är helt ute och cycklar när det gäller lösning av ditt problem men det funkade som sagt för mig.

 

 

MVH

Gentleknight

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...