Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med compaq


Salvekvic

Rekommendera Poster

en av mina polare har en compaq me en athlon 550 å 128 mb ram men när vi instalerade in win se så går det inte att stänga av den.. det är nått lustigt med stömknappen.. vet nån om det finns en patch som fixar det.. vi har laddat hem den som finns på windows updaterings sida.. testat att slänga ut nätverkskortet/ludkort utan resultat.. men det måste finns nått sätt att sänga av den (förutom att dra ut sladden där bak)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det en välkänd bugg i SE'n.

I dom flesta fall så brukar det räcka med att hämta en patch på Windows Update, men jag har själv råkat ut för att det inte funkat ändå.

Därför kan jag bara rekommendera att köra "vanliga" 98:an tills Win Millenium släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde att säga att det faktiskt kan bero på datorn oxå,Compaq e ju kända för sina udda konstruktioner, Bios på hdd'n osv....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

"Udda konstruktioner"....Jo Jag håller med! :-(

Råkade stänga av bryggan som sköter hårddisken....

kunde inte komma åt setupen så det gick att få igång den igen!! Fick spendera ett par timmar på nätet på frugans dator för att få hem en setup på diskett så att det gick att komma åt den igen (snacka om moment22...)

Undrar hur dom gör som "bara" har en dator??

//Alfonz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....Å förresten: På frugans Presario 5170 med AMD k6-2 3Dnow! 400Mhz går det inte att spela spel! Investerade i ett Voodoo2 kort med senaste drivisarna för Dx7....men alla spel bara hänger sig :-(

Tacka vet Jag min gamla skrotiga DELL....

Den är inte snabb, men spelen går att spela i alla fall ,-)

//Alfonzo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Skriv msconfig ifrån start/kör

 

och sen väljer du allänt/avancerat och kryssar i "inaktivera snabb avslutning", det hjälper ibland.

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...