Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samma XP på två datorer


murmelmannen

Rekommendera Poster

Jag har hört att det inte ska gå att installera samma exemplar av XP på olika datorer.Men igår provade jag att installera mitt original XP home på sonens dator.Trodde inte det skulle gå att aktivera men se det gick det.Tankade även hem alla uppdateringar även SP2.Varför klickade aktiveringsskyddet hos MS?Datorerna är helt olika hårdvarumässigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Är förstås inte helt säker, men jag tror att din orginalinstallation kommer att sluta fungera korrekt efter ett tag. Har för mig att jag läst att så händer om du installerar samma XP på mer än en dator.

 

Fungerar säkert en stund tills du ska uppdatera, sen blir det stopp.

Aktiveringen kollas upp och upptäcks det då att samma version av XP sitter i fler datorer så är det kört.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter långsökt.Det borde väl inte vara möjligt att akivera två gånger.Att sedan MS skulle komma åt originaldatorn ännu mera konstigt.Så om jag försöker uppdatera så skull MS kunna avaktivera datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om jag försöker uppdatera så skull MS kunna avaktivera datorn?

 

Den första datorn dödas inte, men glöm MS udate på den vad jag har förstått

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det ska väl vara omöjligt att kunna aktivera på två datorer?

Rimligtvis så ska det vara så. Men om de båda datorerna har exakt samma hårdvara, fungerar det då? Men läser vad Microsoft skriver om vilka data som samlas inför en aktivering borde det inte gå. Allt om vad som samlas in och allt annat om aktivering går att läsa på Microsofts sida om "Vanliga frågor om produktaktivering":

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;302878

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...