Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"...kryssa i rutor"


mr-mack

Rekommendera Poster

Hej har ett litet problem till...

 

Jag har fått ett uppdrag såattsäga att göra en hemsida till en Counter-Strike clan.. Dom vill ha en sida som ska heta "Join us" och där ska man fylla i uppgifter om sig själv..detta kan inte jag och frågar om ni kan?

 

Detta kanske blev lite klurigt att första så ja ritar upp lite:

 

[ ] Man [ ] Women (där ska man kryssa i)

Name: [ ] (skriva i där)

Email: [ ] (skriva i där med..)

 

Hur ska man göra detta? Plz help...!

 

Om ni inte förstår så ska det ungefär se ut såhär: http://www.jfkclan.be/modules.php?name=Submit_News

 

där är ju saker man fyller i och så :P

 

Men jag har en liten fråga till... Hur får man "rullande text" ? Detta finns även på http://www.jfkclan.be/index.php där rullar en text ... "Welcome bla bla bla..." Hur fixar jag DE då? :P

 

Tacksam för alla svar...!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått ett uppdrag såattsäga att göra en hemsida till en Counter-Strike clan.. Dom vill ha en sida som ska heta "Join us" och där ska man fylla i uppgifter om sig själv..detta kan inte jag och frågar om ni kan?
Du behöver läsa in dig på HTML-forms och förmodligen också på något skriptspråk (PHP, Perl, ASP osv) för att kunna ta hand om formulären. Du kan ju tex kika på w3schools.org för nyttig information om HTML. Det formuläret du beskriver skulle tex kunna se ut såhär:

 

<FORM ACTION="skript/som/tar/hand/om/datan" METHOD="POST">
<INPUT TYPE="radio" NAME="kon" VALUE="man"> Man <INPUT TYPE="radio" NAME="kon" VALUE="kvinna"> Woman<br>
Name: <INPUT TYPE="text" NAME="namn"><br>
E-mail: <INPUT TYPE="text" NAME="email"><br>
<INPUT TYPE="submit">
</FORM>

 

Men jag har en liten fråga till... Hur får man "rullande text" ? Detta finns även på http://www.jfkclan.be/index.php där rullar en text ... "Welcome bla bla bla..." Hur fixar jag DE då? :P
HTML-tagen du vill åt heter <MARQUEE> och används tex:

 

<MARQUEE>Min text som rullar</MARQUEE>

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men du dune, en fråga till...

 

på den där knappen som man ska trycka på, så att jag får mailet vad dem fyllt i...den funka inte riktigt...jag skrev såhär:

 

<a href="mailto:wasset_999@hotmail.com"><input name="Submit" type="submit" value="Send"></a>

 

Vad är fel? <input name="Submit" type="submit" value="Send"> är ju själva knappen...men jag vill få ett mail med sakerna de fyllt i..hur? :)

 

KOLLA GÄRNA PÅ BILDEN, SÅ SER DET UT PÅ HEMSIDAN...

 

[bild bifogad 2004-12-15 15:42:16 av wasset]

[inlägget ändrat 2004-12-15 15:43:06 av wasset]

654946_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...