Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Service Pack 2


Sokoban

Rekommendera Poster

Hej

Hur tar man bort brandväggen i SP2 i WinXP ? Jag har disablat SP2 Brandvägg men får fortfarande stopp i Multimedia program som jag kör. Hur tar jag bort det ??

 

Jag vill inte avinstallera SP2

 

Tacksam för svar !!!

 

// Sokoban

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger det igen.... Service Pack 2 är brandväggen...

Vad jag försöker köra är ett Multimedia program...

 

// Sokoban

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker vara lite tydligare då.

Vilken leverantör/tillverkare har ditt Multimedia program?

Heter det bara Multimedia?

Skriver leverantören/tillverkaren på sin webbsida att programmet är kompatibelt med SP2?

Vad är det som programmet ska göra på internet?

Vad händer när du kör, något felmeddelande?

Hur länge har du haft programmet?

Har det varit så här hela tiden eller när uppstod det?

Är du inte orolig för att du ska få in trojaner etc. om du kör helt utan brandvägg, du skriver ju att du har disablat brandväggen och mer än så kan man nog inte göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVAR ...

Vilken leverantör/tillverkare har ditt Multimedia program?

 

Viktväktarna

 

 

Skriver leverantören/tillverkaren på sin webbsida att programmet är kompatibelt med SP2?

 

Det står inget om SP2

 

Vad är det som programmet ska göra på internet?

 

Det körs inte via Internet utan körs via Multimedia, SP2 stoppar det.

 

Vad händer när du kör, något felmeddelande?

 

Ingenting, programmet stängs av

 

Hur länge har du haft programmet?

 

1 månad, vad spelar det för roll ?

 

Har det varit så här hela tiden eller när uppstod det?

 

När jag installerade det efter installation av SP2

 

Är du inte orolig för att du ska få in trojaner etc. om du kör helt utan brandvägg, du skriver ju att du har disablat brandväggen och mer än så kan man nog inte göra?

 

Vem har sagt att jag skall köra ut brandvägg, det finns ju andra ..

 

 

mvh

// Sokoban

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte precis generös med info, men om det är Points Plan progget heter, så har du väl uppdaterat?http://www.parystec.demon.co.uk/sweden.htm

 

Om det inte är Points Plan, så upplys gärna om vad ditt prog heter. Att skriva "mulimedia" är som att ringa bilverkstan och säga att "bilen" har probs utan att vilja tala om vilket märke det är på den.

 

Du skrev oxå att du installerade det efter SP2. Har du haft det uppe och igång på nån annan konfiguration, månne?

 

Och hur vet du att det är just brandväggen som tar ner det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inget om SP2
Du kanske ska kontakta dem.

 

Det körs inte via Internet utan körs via Multimedia, SP2 stoppar det.
Brandväggar stoppar det som ska ut på internet, inget annat. Du säger tidigare att brandväggen i SP2 stoppar ditt program (eller varför vill du annars ta bort brandväggen i SP2?). ???

 

Vem har sagt att jag skall köra ut brandvägg, det finns ju andra ..
Jag frågade tidigare vilken brandvägg du hade och du svarade SP2. Du har sagt tidigare att du har disablat brandväggen i SP2. Då kan jag inte tolka på något annat sätt än att du just nu inte har någon brandvägg alls. ???

 

Är det Points Plus som beskrivs på denna sida som du vill använda:

http://gcms.weightwatchers.com/WWI_Wrapper.aspx?SiteId=16&Page=1012602

Har du i så fall senaste versionen 1.4? Annars så går det att ladda hem här:

http://www.parystec.demon.co.uk/sweden.htm

 

Viktväktarna har också ett forum, det kanske finns hjälp att få där:

http://gcms.weightwatchers.com/WWI_Wrapper.aspx?SiteId=16&Page=1009742

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar !!

Och hur vet du att det är just brandväggen som tar ner det?

 

- Det fungerade med Service Pack 1, vissa program fungerar inte med Service Pack 2, kolla -->

 

http://search.support.microsoft.com/default.aspx?kbid=842242&product=windowsxpsp2;

 

 

Du är inte precis generös med info, men om det är Points Plan progget heter, så har du väl uppdaterat?http://www.parystec.demon.co.uk/sweden.htm

 

- Detta är ingen uppdatering för att få programmet fungera med Service Pack 2.

jag har själv provat detta tidigare..

 

// Sokoban

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Service Pack2 stoppar också portar som använder multimedia program
Fel, ska vara: Brandväggen i SP2 kan stoppa multimediaprogram som använder portar mot internet.

 

Multimedia är ett samlingsnamn för ljud, bild, video eller liknande. Det är inget som är inbyggt i Windows. Däremot så kan man ju ha olika program som hanterar multimedia, såsom Windows media player och Adobe Photoshop.

På Microsoft-sidan du hänvisar till står det så här:

När du har installerat Windows XP SP2 kan du kanske inte ta emot data från en server i klientprogram Här är några exempel:

• Program för direktuppspelning av multimedia

Så ägnar sig ditt program åt direktuppspelning av multimedia, dvs visar ljud eller video som laddas hem från internet?

I så fall står det att man ska öppna portar i brandväggen för att släppa igenom programmet så att det kan komma åt internet, men du har ju t o m stängt av brandväggen, så då kan brandväggen inte stoppa programmet. Alltså är det något annat problem.

 

Om programmet bara stängs av mitt i så låter det inte som att det är brandväggen som är problemet hellet, i så fall borde det komma upp ett felmeddelande. Det är många andra förändringar i SP2, så det kan mycket väl hända att Viktväktar-programmet inte fungerar ihop med SP2 av någon annan anledning.

 

Man kan ju bli lite misstänksam mot underhållet av programmet när den svenska versionen är 1.4 medan den engelska är 3.18.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"

Man kan ju bli lite misstänksam mot underhållet av programmet när den svenska versionen är 1.4 medan den engelska är 3.18."

kan det inte vara en typ av kod för BMI kanske??:);)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shafteh! Here to save the world D:!

Ärligt, när jag ber om hjälp brukar jag oftast ha ett vänligt bemötande. Du kan ju ändra attityden lite nästa gång du frågar något, jag måste säga att det är väldigt omtänksamt av Cecilia och Lars2W2 att dom ens tar sig tid att besvara din ej så genomtänkta fråga.

 

Men men, jag är inte admin och jag ska inte leka bättre.

 

Gör så här, har du bara en vanlig persondator? Formatera skiten, skippa SP2 och håll dig till säkra hemsidor och program så slipper du problem, då det är det enda jag har erfarenhet av sedan jag installerade SP2. Annars om du inte orkar eller förstår så kan du alltid avinstallera ditt viktväktar program och sedan installera det igen så borde det funka.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag inte ett vänligt bemötande...?? Hur kan du få det till det ??

 

Skrev jag inte .. Tacksam för svar !!! ???

 

Formatera skiten, skippa SP2 och håll dig till säkra hemsidor och program så slipper du problem, då det är det enda jag har erfarenhet av sedan jag installerade SP2. Annars om du inte orkar eller förstår så kan du alltid avinstallera ditt viktväktar program och sedan installera det igen så borde det funka.

 

 

Är detta en lösning ??

 

Det är som att byta ut motorn på bilen för att att bilen inte startade...

 

Ärligt talat .. tror jag inte SP2 är nåt vidare bra Service Pack.. Bättre att använda Zone Alarm med Service Pack 1 på datorn...

 

Ni alla som har svarat tidigare... Ni hade ingen lösning men tack ändå.. för visat intresse..

 

// Sokoban

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Shafteh! med tanke på att du registrerade dig idag här på eforum och endast gjort 3 inlägg så ska du inte säga till andra hur dom ska bete sig, stick till sweclockers om du vill leka stöddig liten skitstövel, där finner du gott om likasinnade.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shafteh! Here to save the world D:!

Nej, I mina ögon så var det inte direkt det. Du la iaf inte ner mycket energi på att ge information och besvara frågor.

 

"Jag säger det igen.... Service Pack 2 är brandväggen...

Vad jag försöker köra är ett Multimedia program..."

 

Låter som man lägger ner mycket energi då.

 

Både ja och nej, SP2 är både bra och dåligt men håller man sig till relativt säkra sidor så är SP2 lite mer komplicerat och jobbigt.

 

 

Ja, det är en lösning så vidare du inte orkar fortsätta spendera mer tid på att söka igenom forum och leta efter svar som troligen inte kommer ge dig något. Låter som ett programmeringsfel så därför, Ja att avinstallera programmet är lösningen. Faktum är att avinstallera programmet är f*n i mig en bra lösning på dom flesta datorproblem. Men ännu bättre är att formatera datorn och installera xp på nytt, eller ghosta det.

 

Man orkar inte sitta och läsa igenom forum efter forum för att få reda på 20 olika svar och inget funkar. Det tar ungefär 1 timme för mig att ominstallera datorn och få den tillbaka i det läget som jag hade innan. Och därtill får man även en snabbare dator, mindre skit osv.

 

Och nej, det är inte att som byta ut motorn på bilen för att bilen inte startade. Ärligt talat så orkar jag inte ens lägga ner tid på att komma på hur du kan jämföra ditt exempel med mitt svar.

 

Och nej, Zone alarm täcker inte för dom uppdateringar SP2 gör, faktum är att jag undrar om det täcker något SP2 gör.

 

 

Mvh Alex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...