Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Proffs-bärbar med extrem prestanda för 3D/tunga beräkningsprogram


SiggePigg

Rekommendera Poster

Skall användas till oherhört grafiktunga 3D o beräkningstunga program

 

Grafik-kort från Nvidia ej Ati 256 MB/6800

 

Minst 2 Gb Ram skall kunna plockas i

 

Bluetooth

Wlan

widescreen minst 15"

_______________________________________

 

Söker också en ny projektor max 30 db som ger mycket bra skärpa o lämpar sig för presentationer

 

 

Tips tas tacksamt emot.

Har sökt på Dustin mm men hittar av det jag söker. Gissar att detta jag söker ej finns på dom vanligaste inköpsställena

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

Har de nån svensk ÅF ?, dvs. med möjlighet till enkel garanti/support.

 

Annars kanske en DELL M60 kan vara ett alternativ:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx?c=se&cs=sebsdt1&id=precn_m60&l=sv&s=bsd

 

De har också "Quadro Go" i sina datorer.

Jag skulle dock tro att Alienwares datorer är snabbare men förmodligen

också varmare eller högljuddare.

 

 

/Johan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen ÅF i Sverige verkar det som. Dom har ett försäljningskontor i England.

Kanske kan ta hem en från US med hjälp av kollegor där pg av låg dollarkurs nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson
Det finns ju denna också o det blir ju lättare om någonting går sönder men Alienwaren är ju så läcker

 

Jo, det är nåt att ta i beräkningen :-)

 

Det finns en Acer Ferrari som tydligen säljer som tusan.

Och, det är främst pga. utseendet, dvs. det ser trevligt ut att hala upp den för en presentation.

 

I säljtexterna i Dustin står det exempelvis:

 

erbjuder teknisk förförelse av högsta rang för att kunna framföra dina idéer och din image med iögonfallande förmåga

 

 

 

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att det inte går att konfigga riktigt på deras sida på Acer. Vill ha ex ett mycket vassare graffekort.

 

Nu stårv nog valet mellan Alienware & Dell.

Har mejlat Alienware ang köp i Sverige

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Izzy mastermind

 

Tja, att köpa från staterna så "drabbas" man ju av alla möjliga avgifter om de inte kan sälja via ett EU-land, men jag kommer ihåg när jag letade efter en "släbar"(som tyvärr fick kompromissa att få) dator med lite tyngre grafik-kort, så är det ett faktum att det finns mindre än en handfull som tillverkar "skalen" till majoriteten av bärbara datorerna i världen så att behöva köpa från staterna kanske är onödigt, för kommer ihåg att hittade strax efter köpt min bärbara, en länk detta beskrevs och hittade en engelsk datortillverkare som har igentligen samma bulk-innehåll som alienware, dock orkar inte kolla upp om de har några bärbara som kör nvidia-kort i dem men du kan ju kolla på deras sajt om du hittar någon..

 

http://www.rockdirect.com/index.html

 

..misstänker att det är något anledning vill ha nvidia-kretsar till burken men ati har gått framåt på den biten, det finns till och med bärbara med x800-kretsar i från ati...

 

Om du mot all förmodan inte letat på nvidias sajt efter tillverkare som tillverkar datorer med deras bärbara kretsar, orkar dock inte leta upp någon specifik tillverkare för har ingen i huvudet men kanske en bra start skulle vara:

 

http://www.nvidia.com/page/mobile.html

 

Hoppas du hittar det du söker... =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...