Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Billiga DVD-skivor


Dahlgren

Rekommendera Poster

Jag har inte testat dessa speciellt utan köpt bla princo och verbatim dvd -R skivor från samma ställe, och har aldrig haft problem med dessa skivor.

 

Däremot har jag köpt cdr platinum skivor och dessa har varit helt ok.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog inget fel på dem.

 

företaget ligger säker ngnstans i europa och slipper betala den idiotiska media skatten. därmed kan det sälja skiten för halva priset!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara säga att jag har beställt från wesellcd ett par gånger och det har aldrig varit några problem: snabba leveranser och bra skivor.

 

Mvh,

query

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp! Kan rekommendera företaget å det varmaste!

Beställde för ett par veckor sedan, leveransen kom efter 4 arbetsdagar. Har dock inte hämtat ut grejorna från posten (kvarligger väl en månad antar jag) då jag hade ett litet cashflow-problem.. Men nästa vecka kommer lönen.. Därefter har jag DVD+skivor för "resten av livet".. (200st räcker aslänge, använder cirka 25 per år). Tyvärr fattade jag först efter beställningen att jag borde sköpa "minus"-skivor också, till panasonic-"brännaren" jag beställt från pixmania.. Nåja, den har ju hårddisk..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en polare som jag kan köpa 50st DVD-R för 200:- i sverige. Är det billigt?

 

Det är billigt om brännaren och apparaten du spelar upp dom på accepterar dom. Om inte blir det dyrt ;)

 

Har beställt massor från Wesellcd å är helnöjd. Senast ett 100-pack Premium DVD-R 8x som av en händelse funkar att bränna i 12x. Billigt var det oxå trots frakten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostade det då? Kan få tag i DVD´s i Stockholm 100pack för 420:-, Premium Heter skivan och bränner 4x. Slipper ju fraktkostnaden eftersom man bor i Sholm.

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostade det då?

Behagar man besöka tidigare nämda butik så står det 325:- för 100-pack.

Bor också i S-holm,men vet ändå hur man beställer på nätet. Å du det finns till och med billigare än så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att "alla" här köpt billiga noname-DVD-skivor i Sverige..

Skillnaden mot Tyskland är väl att man får "name"-skivor där för samma pengar..

 

Antagligen tillverkas "hela skiten" i samma fabrik i Kina, men de har väl någon form av sortering får man förmoda..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är 325 spänn billigt för ett 100 pack, men kan man köpa det i affär eller hos någon du känner. frakten från Tyskland blir väl på en 150 spänn misstänker jag, och då är det ju dyrare än vad min polare kan få tag i (420:-) eller finns det något annat knep för att få ner priset?

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du var man kan kolla upp vilka skivor brännaren accepterar? Eller det är väl snarare så att man ska kolla upp vilka skivor brännarens firmware accepterar kanske?

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Nec 3500A och har bränt skivor av diverse kvalite och av olika märken. Aldrig några problem! Om du vill ha möjlighet att bränna i snabbast möjliga format så ska du som du säger ha senaste firmwaren samt kolla upp så att den stödjer bränning vid den hastighet du tänkt dig. Problemet är att det kommit så många olika "noname" DVD skivor och dessa finns oftast inte listade hos tillverkaren.

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper man "bara" 100, blir frakten dyr per skiva.

Köper man 200 (samma fraktkostnad) blir frakten försumbar. Observera att det även kostar att åka till fysisk skivaffär. Något som dom flesta glömmer av. "Postkontoret" ligger i min närmaste ICA-affär, så jag bortser ifrån kostnaden att ta mig dit. (Eftersom jag ändå handlar mat samtidigt.)

 

Frakten blir 60 öre per skiva, löjligt billigt. (DVD-skivor runt göteborgstrakten kostar närmare 10 kr/st)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag beställde från wesellcd en söndag, på onsdagen hade jag lapp i brevlådan om att hämta dem på konsum, Snabbt, de skickade dock paketet från Jönköping (tror jag det var) trots att företagen är tyskt.

 

När de inte hade skivorn på lager tog det en vecka att få dem, vilket också är snabbt. Har inte hört någon som har problem med företaget.

 

Jag vill inte betala den svenska mediaskatten (som är mycket idiotisk) så jag rekommenderar dem även om man köper små mängder och det inte blir mycket billigare än i Sverige.

 

Persoligen skulle jag tycka det var kul om alla som inte gillar den extra skatten på tex cd och dvd bara köpte skivor i utlandet så skulle försäljningen i Sverige minska mycket. Så kanske skatten skulle försvinna. Fast de fega svenska politikerna skulle nog hitta på något sätt att lägga skatt även på skivor köpta i utlandet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nu har jag fått hem mina DVD-skivor, de funkar ganska bra förutom en liten detalj. På en del av skivorna får man lite problem att starta en film i DVD-spelaren efter man har bränt in den. Ibland går det direkt men ofta får man hålla på att ejecta skivan och sätta i den igen 5-10 gånger innan den går igång. Vet någon vad det kan bero på? Gammal DVD-spelare kanske? Den är ca. 3 år gammal.

 

För övrigt är det inga problem att bränna och så.

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...