Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Drivrutinerna i min dator!

uffepuffe_2

Recommended Posts

Jag har nyligen införskaffat en ny bärbar dator. Hade bråttom när jag köpte den så jag "gjömde" kolla om man fick någon skiva med (med drivrutiner o. dyl.) När jag startade datorn första gången exekverades en komprimerad fil innehållande det som behövdes (!) och datorn fungerade.

Tyvärr skulle jag sedan nästan omg. uppgradera OS och då hände det att det blev en ren installation inte som det borde ha blivit en uppgradering.

Nu hade jag som tur var skapat "back-up" skivor så att jag kunde återställa datorn.

Men jag blev ju lite fundersam när jag efter den "rena" OS-installationen inte hade dom nödvändiga drivrutinerna för hårdvaran kvar/tillgänglig!

Att på tillverkarens hemsida hitta drivrutinerna är inte helt lätt, dom finns där men det är bara ganska svårt att veta vilka man behöver.

Jag saknar med andra ord en "samling" av min dators nödvändiga drivrutiner, dom är bra att ha skulle man kunna säga.

Kan man på något rel. enkelt sätt "ta reda på" vilka drivrutiner som min dator är "bestyckad" med?

Uffe

Stefan Eklinder

Everest Home Edition kan enkelt tala om för dig vad du har för prylar i datorn och ger dig också länkar dit du kan hämta hem drivrutiner.

Du kan hämta hem Everest Home Edition härifrån:

http://www.lavalys.com

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

[inlägget ändrat 2004-12-12 11:01:34 av Stefan Eklinder]

STORT TACK Stefan. Everest Home Edition var en riktig pärla!

Stort tack för din hjälp. Skall sprida kunskapen om programmet bland mina vänner.

Mvh

Uffe

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...