Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

grafikkort


Hubben

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en 3 år gammal dator, med grafikkortet intergrerat med modekortet. Vore tacksam om någon kan upplysa mig om det är möjligt att uppdatera grafiken, med ett externt garfikkort. På modekortet finns det plats för ytterligare 2 st PCI-kort. På den första har jag redan ett nätverkskort installerat. Finns det möjlighet med att sätta dit ett garikkort på en av PCI -platserna. Tacksam för hjälp.

/Hubben

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack !

Bara en undran, varför är det svårt att hitta? Är det eftersom det är en äldre modell?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många butiker har många ggr bara grafikkort för agp porten eftersom dessa säljs det mer av, många har det inte i lager utan man får i så fall beställa genom den butiken så tar dom hem.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Seppo!

Vore tacksam om du har möjlighet att hjälpa mig ytterligare med en fråga ang. grafikkort. Anledning till varför jag frågar är att min son önskar "The SIMS2" i julklapp. Spelet kräver troligtvis att jag uppdaterar datorns grafik. Spelet kräver ett grafikkort 32Mb som klarar TGL (Transform G Lighting) och stöds av NIVIDA Geforce2 eller senare.

Vet du vad det är (TGL, NIVIDA Geforce2) och hur kan man få reda på om datorn har detta?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad från Datorgrafik till forumet för Grafikkort.

 

.Wey

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...