Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hemekonomi program i C#?

Roland Bengtsson

Recommended Posts

Roland Bengtsson

Jag använder SPCS Hemekonomi för min privata Ekonomi. Det är gammalt, jag misstänker att det är ett 16-bitars program. Databasen buggar ur ibland med Codebase: -30. GUI'it känns också omodernt. Men det är trots allt lättare än att hålla på med Excel. Jag har länge funderat på att göra ett eget försök med ett hemekonomiprogram. Jag har börjat så smått i VB 6.0 mot en mySQL databas. Det är lååångt kvar innan det funkar någotsånär. Jag har sen installerat Visual Studio .NET 2003 och tittat lite på C++ och C#. Det verkar inte helt omöjligt att man skulle kunna göra nånting där istället med .NET.

Nåt som skulle vara kul är om flera blev inblandade i ett sånt här projekt! Själv har jag familj och ganska ont om tid, men om man vore flera skulle det kanske gå snabbare. Jag har en del ideer på features man borde ha med i programmet. Maila en rad så kanske det kan bli nåt!!!

roland.bengtssonsf<snabel-a>home.se

Nu var du i och för sig ute efter mågon att göra program med men under tiden ni håller på kanske jag kan tipsa om www.hembudget.com.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...