Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Rutig rullgardinslist"


Micke.F

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har sett skärmdumpar i pc-tidningar där "rullgardinslisten" i ex vis word, "stora mappar", internet explorer mm har ett svagt rutigt mönster i grått/vitt(?) Hur får man till det? Har jag missat någon inställning i windows eller finns det något litet "reghack" för ändamålet?

Vill inte gärna köra något x-tra program som ex vis windows blinds eller liknande vill helst "trixa" till det på egen hand.

 

/Micke.F

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du har sett är förmodligen interferens orsakad av rastreringen när tidningen trycktes. Ungefär som de konstiga mönster som kan uppstå på tv när nån har en småmönstrad slips eller liknande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag förstår, synd för det ser mycket läckrare ut med en mönstrad list än enfärgad. Vissa webbsidor har färgade lister men det vore kul med en mönstrad list om det gick att få till en sådan med något enkelt reg.hack el. likn.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik P Larsson

Nja... är inte interferens direkt, utan snarare objekt som photoshop av nån anledning inte klarar av att återge när man klistrar in urklipp.

Du får ju aldrig med muspekaren t.ex. i ett urklipp, och jag antar att "rullgardinslisten" har liknande objektegenskaper.

Så, det är inget trick, utan snarare ett fel :-)

 

--<<Dator, inte Data>>--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...