Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa kameran runt 5000 kr!


sbg

Rekommendera Poster

Ska köpa en digitalkamera till min bror som fyller 40 år.

Har kollat runt lite och hittat Sony DSC-P100 som verkar riktigt nice.

Enda nackdelen är att dem använder deras egna minnen som är dyrare än andra minnen.

Men kan någon rekommendera den eller någon annan.

Önskemålen jag har är att den ska vara snabbstartad, snabb mellan bilderna, ganska liten, och självklart ta bra bilder.

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en Sony DSC-P120 som är i stort sett samma kamera som DSC-P100 fast svart. Köper du 120:n så får du 2st batterier med (ca 750:- st) och en läderväska (Batteridrifttiden är riktigt bra ,ska tilläggas). Jag köpte 128Mb memory stick utöver den ynkligt lilla 32Mb som ingick. Fabrikatet var INTE Sony utan Lexar och kostade ca 370:- på ONOFF, Sony's memory stick ca 600:- Kolla även in på Sony's hemsida om tillbehören som finns att köpa. Vad sägs om en adapterring för extra filter eller wide/tele lins eller ett vattentätt (100m) kamerahölje för undervattensbilder mm!

Kan bara säga att jag är f-baskat nöjd med kameran som den är och att det sen finns utbyggnadsmöjligheter gör den inte sämre.

 

 

[inlägget ändrat 2004-12-07 13:41:57 av honken64]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag köpte den på OnOff för 3997:- + 128MB minnet för 370:-

Skojjiga var att butiken intill (Power) säljer DSC-P100 för 3998:- och då ingår inte "lullullet" som följer med DSC-P120.

DSC-P120 eller DSC-P100 finns att köpa billigare på nätet bara man söker.

 

http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/browse?sort=5&saved_products=0&autofilter=on&search=sony&price_min=&price_max=&a_3205=&a_700=gte%3B4.0&a_712=&a_711=&a_713=&a_705=&a_715=&a_701=&a_716=&a_717=

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...