Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PIII 600EB @133MHz BUS ???


PCJanne

Rekommendera Poster

Jag har skickat tillbaka min 600EB !!!

Den fungerade stabilt i 450MHz flera timmar...

Sedan kom problemen, register-krasher hela tiden ???

Det verkade som om hastigheter över 83MHz på minnet inte fungerade, jag bytte ALLT även SCSI-kort, nätverks-kort, moderkort och grafikkort+minne, ingen skillnad ???

Jag har ett ASUS P3V4X moderkort + PC133 SDRAM, Adaptec 2940 U2W SCSI-kort

och ett Diamond Viper 770 (TNT2).

Någon fler än jag som haft problem med 600EB ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha fått ett "Måndags ex", jag kör min 600EB i 675Mhz och har så gjort i ett par veckor.

Inga probz varken med temp eller prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nej, men med P3V4X-kortet!

 

Jag har en Celeron 433@541 och ett Abit BE6-moderkort som har gått hur stabilt som helst i 9 månader. För ett tag sedan bytte jag till ett P3V4X, men datorn vägrade starta (svart skärm). Jag lyckades gå in i BIOS:et två-tre gånger och kunde då sätta processor parametrarna men efter omstart så var det samma visa igen.

 

Dock har du ju testat ett annat moderkort så felet ligger kanske inte där då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en p3 600 E 100 Mhz slot 1 och ett Asus P3V4X.

Det strulade med lite i början minst sagt bland annat gick det inte ihop med Soundblaster Live 1024 utan nya drivisar för det.Och spelen bara hackade men efter en bios flash löste sig det mesta.Nu funkar det bra i varje fall vad gäller moderkortet.

Däremot är processern av modell tråkig då den bara går i 126mhz fast jag har 133 mhz minnen.

Så det blev bara 756mhz av förväntade 800-900 nånting men den går stabilt i varje fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...