eliner Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 HEJ! Har försökt bränna en DVD-film som jag komprimerat med DVD-shrink. Då uppstår filändelser .BUP,.IFO och .VOB. som jag lagrat på hårddisken. Dessa klarar inte min dator att läsa och när jag bränner filerna till DVD med XP:s inbyggda DVD-brännare kan inte heller DVD-skivan läsas av datorn. Inte heller min Philips DVD-spelare kan läsa DVD-skivan. Då bränner jag samma filer till DVD med hjälp av Nero. Då kan Windows media player läsa DVD-skivan men fortfarande inte min DVD-spelare. Kan någon förklara detta? Är det kopieringsskyddet som spökar? Eller kan det bero på att jag valde läge regionfritt då jag komprimerade med DVD-shrink? Kan i så fall filerna ändras i efterhand så att DVD-spelaren kan läsa DVD-skivan? [inlägget ändrat 2004-12-05 21:05:38 av eliner] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cluster Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 I Nero: File/Arkiv>New/Ny Välj DVD-Video (använd rullgardinsmenyn längst till vänster upp i fönstret om du bara ser CD-alternativ) Klicka på New/Ny Markera och dra alla dina .BUP,.IFO och .VOB-filer till mappen VIDEO_TS (som är röd). Sen är det bara att bränna. /Cluster ---------------------------------------------------- "Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken." -----> http://unic.serveftp.com/eforum <----- Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliner Posted December 7, 2004 Author Share Posted December 7, 2004 Tack! Det funkar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.