Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta namn på Administratör


Cajo

Rekommendera Poster

Hej!

 

Vi har en win2003 (std. ed.) med domän osv.

Vi var lite osmarta och döpte administratören till just Administratör och inte Administrator...! Nu ska vi få in Ricoh Aficio 2232 i nätverket och den har inga å, ä, ö i sig.

 

Denna Ricoh kan logga in lokalt på respektive dator/server men ligger utanför domänen.

 

Nu är det så att jag vill ändra från Administratör till Administrator. Det är inga problem att göra det i AD'n men den "lokala användaren" i servern heter fortfarande Administratör. Finns det något sätt man kan ändra detta? Eller kan man något annat sätt skapa en lokal användare i servern som ligger utanför domänen?

 

Tacksam för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Denna skrivare har även en scanner-funktion. Från skrivaren kan man logga in på servern men problemet är som sagt att skrivaren inte har något å, ä eller ö. Så jag kan inte logga in med Administratör, därav detta namnbyte...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som standard finns både "Administratör" och "Administrator" definerat för samma konto om du har svensk version av Win 2003.

Så det är bara att använda Administrator som inloggningsnamn utan att ändra något.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det var precis vad jag ville höra!

 

Då är det något annat problem mellan skrivaren och servern.

 

Det är inga problem att logga in på win98 och win2000, från skrivaren.

Jag loggar in med \\datornamn och det lokala kontot (ej domänkontot).

 

Funderar på om det är några problem mellan Ricoh Aficio och win2003...?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...