Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ssl och pocket pc 2003


MatteMattsson

Rekommendera Poster

MatteMattsson

Tjena

Är det någon som har fått till active sync med en pocket PC mot en exchange 2003 server att fungera, sync fungerar utan ssl men förstår inte hur man ska få det dära med certifikaten att lira, några tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar en hel del med just detta!

Beroende på vad du har för device så kan man lösa det på olika sätt, i en del kan du importera ditt "hemmagjorda" cert, ett annat (möjligtvis säkerhetsmässigt oattaktivt) är att disable kontrollen av cert, för att göra detta kör följande:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&familyid=d88753b8-8b3a-4f1d-8e94-530a67614df1

 

Johan, jag fick inte din länk att funka, om det är samma som ovan så ber jag om ursäkt för upprepningen.

 

/Magnus Björk

MCSE, MCSA-Messaging

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Sandqvist

Hmm... gick inte att redigera inlägget efter att kommentarer postats. Länken fick med en punkt på slutet, därav att den inte vill fungera. Artikeln behandlar hur man hanterar det från serversidan, snarare än att behöva uppdatera pocket-pc klienten.

 

Om du jobbar en hel del med activesync (och kanske OMA) så kanske du har några justa länkar? Just activesync och OMA har jag annars inte mycket praktisk erfarenhet av.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...