Just nu i M3-nätverket
Jump to content

ssl och pocket pc 2003

MatteMattsson

Recommended Posts

MatteMattsson

Tjena

Är det någon som har fått till active sync med en pocket PC mot en exchange 2003 server att fungera, sync fungerar utan ssl men förstår inte hur man ska få det dära med certifikaten att lira, några tips?

Jag jobbar en hel del med just detta!

Beroende på vad du har för device så kan man lösa det på olika sätt, i en del kan du importera ditt "hemmagjorda" cert, ett annat (möjligtvis säkerhetsmässigt oattaktivt) är att disable kontrollen av cert, för att göra detta kör följande:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&familyid=d88753b8-8b3a-4f1d-8e94-530a67614df1

Johan, jag fick inte din länk att funka, om det är samma som ovan så ber jag om ursäkt för upprepningen.

/Magnus Björk

MCSE, MCSA-Messaging

Johan Sandqvist

Hmm... gick inte att redigera inlägget efter att kommentarer postats. Länken fick med en punkt på slutet, därav att den inte vill fungera. Artikeln behandlar hur man hanterar det från serversidan, snarare än att behöva uppdatera pocket-pc klienten.

Om du jobbar en hel del med activesync (och kanske OMA) så kanske du har några justa länkar? Just activesync och OMA har jag annars inte mycket praktisk erfarenhet av.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...