Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Fujitsu-Siemens Amilo

Kung_kalle

Recommended Posts

Brorsan har en bärbar enligt rubrik med XP Home(har installerat de senaste uppdateringarna). Problemet är att datorn fryser sig i ca 5 sek. ibland. Mycket irriterande... Jag har försökt hitta uppdateringar till grafikkortet på Fujitsu-Siemens hemsida men den senaste drivrutinen där har jag(från 2001!!!). Det är ett ATI Radeon Mobility-kort. ATI hänvisar till datortillverkaren...

Kan det vara något annat som spökar än grafikkortet?

Har någon ett tips på hur jag ska lösa mitt problem?

//Kalle

Stefan Eklinder

Tråden flyttad till Bärbara datorer

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator DrData|

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

Kan vara indexeringstjänsten i XP. Stäng av genom att i Utforskaren/Den här datorn högerklicka på din hårddisk (C:) och välj Egenskaper, ta bort bocken för Tillåt att indexeringstjänsten...

Tjena!

Ja tror ja vet va problemet är, har själv haft problemet med min dator och ja fick bort problemet igår faktiskt!

Har du något virus program installerat ? Jag hade Norton Security och eftersom alla virus sköldar letar igenom på datorn efter virus konstant hela tiden i bakgrunden tar den mycket kraft på datorn, pröva och avinstallera viruskölden du har, eller annan tänkbar popup dödare som ligger och kör konstant på maskinen så ska du se att de repar sig!

annars kan du alltid pröva och uppgradera bios!

/Johan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...