Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hmmm... kooooonstigt...


cabz

Rekommendera Poster

Hejsan...

 

Har ett väldigt frustrerande problem.. det e så att jag har ett Riva TNT 16 AGP och ett riva TNT2 M64 32 AGP..

Min dator e en PII 350@392, 64 RAM...

Nu e det så att mitt TNT1 fungerar MYCKET bättre än mitt TNT2, vilket är väldigt frustrerande, eftersom man gärna vill att TNT2 ska vara snabbare :)

I spel som UT startar mitt TNT1 10x snabbare än mitt TNT2, och flyter MYCKET bättre...

Det e INTE fel på drivisarna, har laddat ner dom senaste...

 

Så jag undrar what a hell is goin on... Krävs det en bättre dator för att man ska få ut mer av mitt TNT2??? Funderar på å köpa en Athlon 550 och 128 ram... Skulle jag kunna "utnyttja" mitt TNT2 mer???

 

VÄÄÄÄÄldigt tacksam för svar :),

/cabz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara konflikt mellan din gamla TNT drivrutin och TNT2 drivrutinen. Jag hade själv ett TNT innan jag skaffade ett GeForce. UT gick långsammare på GeForce:n än på TNT och det enda som hjälpte var att installera om Win98. Först efter installationen visade GeForcen sitt sanna jag.

 

En annan (mindre trolig) orsak är att minnes bandbredded är faktiskt mindre i ett TNT2M64 än i ett TNT. Minnes bussen på ett TNT är 128 bitar bred och går på 110 MHz =128/8*110 = 1.8 Mb/s och 64 bitar i ett TNT2M46 och klockat på 143 MHz = 64/8*143=1.1Mb/s. Däremot är grafik kretsen snabbare i TNT2.

 

Mitt tips är ändå att installera om Windows och så att TNT drivrutinera inte ligger och stör.

 

Du har väldigt lite minne för att köra UT med ett nVidia kort. 128Mb eller mer kommer att hjälpa mer än en snabbare processor i UT. Fast både mer minne och en snabbare CPU är ju ännu bättre ;)

 

BTW UT rocks!

 

/ K

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...