Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DAB radio finns det att köpa?


Hakinger

Rekommendera Poster

Satt och lyssnade på webradio och snubblade över SRX gissa om jag blev förvånad - Inget hjärndött mellansnack där pratandet endast är till för att fylla hjärnan med brus så att man inte ska tänka. Ingen hurtig programledare som ringer upp allmänheten där dom tävlar om vem som kan säga dom meningslösaste sakerna. Bara musik där någon har tänkt lite när hon/han skapat låtlistorna (=inte en dagens hit så långt örat nådde :) inga datorgenererade top 25 som skivbolagen tvingar (?) radiostationerna att köra varannan timma.

 

Den här kanalen sänds bara, förutom på nätet, på DAB och då vill jag ha DAB. Både som stationär (nåja det går ju och fixa med datorn) och freestyle, men går det att köpa nånstans? Jag har hittat några bilstereon, men det verkar lite larvigt då jag inte har bil.

 

Har läst att i utomlands så har man kommit lite längre i utvecklingen och att där finns DAB-radio. Om man köper en apparat därifrån, fungerar den i sverige (om man bortser från eventuella elkontakter) Är DAB DAB överallt, precis som FM eller kör man med olika codecs eller dylikt?

[inlägget ändrat 2004-11-29 05:49:23 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns de att köpa, men urvalet är inte så imponerande. Hifi-klubben har några, bl.a. Evoke med retro-stuk om du vill låta nostalgin flöda till priset av 2498:-

 

http://hifiklubben.se/iz.asp?id=3|p|456|456||plistp

 

Philips har en liten bärbar, men priset är 2495:

 

http://www.larsbengtsson.se/produkter/2/77

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huha! Visserligen tänkte jag att det säkert är dyrt med bärbart, men två och ett halvt tusen var lite väl... så jag väntar nog ett tag. Men tack för tipset i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att du bor i Södertälje. Får du inte in P5 Radio Sthlm där? Dom sänder SRX varje vardagskväll från kl 19 till midnatt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att du bor i Södertälje. Får du inte in P5 Radio Sthlm där? Dom sänder SRX varje vardagskväll från kl 19 till midnatt.

 

Tack för tipset!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...