Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem virus-skanna med Symantec via Internet

nisseö

Recommended Posts

Har XP SP2, IE6 mm.

Vid virussökning med hjälp av http://securityresponse.symantec.com/ får jag meddelandet:

"Unable to run Virus Detection - In order to run Virus Detection you must be using Microsoft Internet Explorer 5.0 or higher with ActiveX and Scripting enabled."

Jag har gjort alla inställningar i IE6 som Symantec kräver, testat att stänga av brandvägg och andra skyddsprogram, utan resultat.

En så kallad "Security-scan" från samma adress, liksom andra företags onlineavsökningar, funkar.

Allt är uppdaterat, har också reparerat IE6 med XP-skivan.

Min andra dator med ungefär samma innehåll kan skannas hos Symantec. Vad som skiljer datorerna är att den krånglande har haft bl a en Boframask, vilket framår av tråden:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=646226

Symantecs teori på

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/46f26a2d6dafb0a788256bc7005c3fa3/79a63f48ae513c8888256eae004f822d?OpenDocument&src=bar_sch_nam

är att "this problem may be caused by the downloaded file becoming corrupted.

When you run Security Check to scan for viruses or security threats, a RuFSI file is downloaded to your hard drive. The full name of the file depends on which scan you ran first.

To remove the downloaded file

On the Windows taskbar, right-click Start, and then click Explore.

Navigate to the following folder:

C:\Windows\Downloaded Program Files

Select the downloaded file, which is named either "Symantec RuFSI Registry Information Class" or "Symantec RuFSI Utility Class" depending on your operating system.

Right-click the file, and then click Delete.

If you are prompted to confirm the deletion, click Yes.

Exit Windows Explorer.

Restart your computer."

Men Symantecs goda råd funkar inte.

Har hittat en Eforumanvändare som haft liknande problem, men hans handlade mest om Windows Update. Det funkar hos mig.

Alltnog, det finns gott om andra sajter att skanna från.

Men det skulle vara skoj att hita lösningen.

[inlägget ändrat 2004-12-01 00:34:47 av nisseö]

• 5 months later...
Skåningen

Det kan vara SP2 som spökar. Har själv inte haft problem men vet andra som har problem när dom kör SP2 osv.

/Du kan alltid nå mig via skolans växel.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...