Anp Posted November 27, 2004 Share Posted November 27, 2004 Jag installerade XP på en ny disk (D:) förra helgen. Den gamla installationen ligger kvar på C: sen tidigare. Där ligger även en hel del dokument och andra filer som jag vill flytta över till D:, men det är nåt skumt med rättigheterna.. När jag klickar på C: i Utforskaren så får jag bara "C:\ is not accessible. Access is denied". Om jag går direkt till ex. C:\Documents and Settings så får jag upp alla filerna och kan öppna och läsa dem, men när jag försöker kopiera dem till D: så får jag återigen "C:\ is not accessible. Access is denied". Via en kommandoprompt lyckas jag göra ännu mindre.. "Access is denied" så fort jag nämner C: i ett kommando. En lösning på problemet mottages tacksamt. \\Anp Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik6 Posted November 27, 2004 Share Posted November 27, 2004 Det borde gå att lösa problemet genom att logga in på datorn som administratör. Men den idén grundar sig på linux..... Firewall&router Clark Connect wks Mandrake 9.2, Slackware 9.1 för jag fick starta om en gång för mycket, spel W98SE http://www.seattleweekly.com/features/0422/040602_news_microsoft.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Du behöver antagligen sätta ny ägare till (ta över ägarskap av) disken/mapparna. Se den här tråden: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=624822 Och om du har XP Home även här: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=627738 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anp Posted November 29, 2004 Author Share Posted November 29, 2004 Ah gôtt, man tackar hm.. som svar på Cecilias inlägg alltså. \\Anp [inlägget ändrat 2004-11-29 18:02:13 av Anp] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 Tack för poängen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.