Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dlink di 604 HJÄÄÄÄÄLP!


syossin

Rekommendera Poster

jag behöver hjälp!!!

jag har köpt en dlink di 604, har kopplat d med min polares dator men har stora problem.

1.när jag ska in på deras sida(198.168.0.1) så går det inte om bägge datorerna är inkopplade, sidan kommer inte fram!

(har senaste versionen firmware)

 

2. när jag kopplar bort han från routern flyter allt, gör inställningarna och kopplar in hans dator igen.

båda kan då gå in på internet o det e inga som helst prolem.

 

 

3.vi ska spela counter-strike source samtidigt, så jag har hämtat udp pch tcp porten som jag har skrivit i "application" men när vi går online så blir det "connection problem" efter bara 5 minuter och då kolapsar allt även internet fungerar dåligt.

 

 

låt mig påpeka när han e kopplad till routern så kan jag inte gå in i dlinks huvudserver(alltså 192.168...)

 

vad är det jag gör fel?

har aldrig haft router så jag vet inte hur man ska gå till väga har sökt fenetiskt på internet utan att kunna åtgärda problemet ringt till "dlinks kundservice" och inte fått bra svar förutom att det ska fungera!!!

 

 

snälla ngn hjälp mig e i desperat behov av råd!!!

 

 

tack på förhand!!!

 

 

ps:har bredbandsbolaget, direkt jak i väggen alltså ingen modem utan kabel!!!

 

[inlägget ändrat 2004-11-26 16:31:46 av syossin]

[inlägget ändrat 2004-11-26 16:33:34 av syossin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

 

Normalt ska routern vara inställd för direkt användning. Det är bara att koppla in datorerna till LAN-PORTARNA och börja surfa.

 

Prova med att inaktivera brandväggar, om du har några installerade.

Eftersom det finns en brandvägg inbyggd i routern kan du inaktivera andra brandväggar, t.ex. WIN XP. Att ha flera brandväggar kan påverka internet negativt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...