Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem splitscreen dator + projektor


sallqvist

Rekommendera Poster

Varför fungerar det inte att se på film med mediaspelare på projen? Datorn skickar Windows utan problem men när jag försöker spela upp film så är rutan i spelarna helt svart (testat med både Divx, VLC och mediaspelaren). Har ett ASUS 8420td grafikkort med uppdaterade drivrutiner, kör ut signalen som Svideo. Tack på förhand: Johan Sällqvist

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är antagligen för att du inte valt projektorn som primär skärm.

Gå in på inställningar för grafikkortet - högerklicka på skrivbordet - inställningar - avancerat - bildskärmar.

Nu kan jag inte ditt grafikkort men där brukar finnas inställningar för att sätta t.ex. tv eller projektor som primär skärm.

 

Jag antar att du nu ser filmen på din datorskärm men inte på projektorn, eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikkort HIS Radeon 9200 Classic

 

Skärm inställd för 1280x1024 60Hz från VGA, stäng av datorn

Anslut projektor, starta datorn

Projektor Hitachi PJ-TX100 1280x720 från DVI med DVI-D kabel

Med projektorn ansluten kan jag välja upplösning 1280x720 i 60Hz eller 50Hz

På skärmen ändras då upplösningen till 800x600.....dvs jag ser på skärmen ett titthål av vad projektorn visar. Inga problem flytta mig runt hela upplösningen 1280x720 16:9 på monitorn med hjälp av musen.

 

Spelar DVD-film med PowerDVD, visas av projektorn på duken.

(och genom ett titthål på monitorn)

 

Med inställningen 1280x1024 visas av projektorn en 4:3 bild beskuren på sidorna upplösning ca 900 x 720 gissar jag

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det stämmer men det blev lite konstigt när jag clonade bilden och kortet identifierade projektorn som enhet 1 finns en ruta som man kan kryssa i vilken skärm som ska vara den primära, så jag kryssade i skärm 2 (monitorn) har även försökt att få datorn att ändra tillbaka så monitorn skall vara enhet 1 men det vill sig inte riktigt. Ändrar jag bildinställningarna i menyn på NVIDIA inställningarna på kortet till dualscreen på kortet, identifieras enheterna som 2a och 2b. Ska försäka pilla lite tilll med kortmenyerna och se om det löser sig var ett tag lite tveksamm på om man var tvungen att köra bilden genom nån enhet som hade en tvmotagare eller likande i ieg tex en video men tyckte att det verkade helt orimligt tack för hjälpen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstod inte riktigt vad hjälpen var med ditt inlägg.Kul dock att allt verkar funka för dig. Kan inte köra VGA med kabeln som är ansluten.

Åsså behöver man hjälp igen.......

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...